educaţie sexuală

Un psiholog despre standardele europene de educație sexuală: Sunt produse de ipocriți preocupați de senzualitate, nu de educație

de Redacția Stiripentruviata.ro

După ce a fost promulgată o lege care prevede obligativitatea unei forme de educație sexuală în școli, psihologul Andrada Ilisan a vrut să știe în ce constă acest demers didactic și a studiat un document emis de Biroul European al Organizației Mondiale a Sănătății, o agenție a ONU.

Documentul se intitulează Standarde pentru educația sexuală în Europa și site-ul nostru l-a mai prezentat în mai multe rânduri.

Andrada Ilisan este psiholog clinician. Are licența în psihologie de la Universitatea Babeș-Bolyai cu lucrarea „Mama Borderline și copilul dezorganizat. O investigație din perspectiva teoriei atașamentului” și masterul în Psihologie Clinică, disertația de final având ca temă „Rolul figurii semnificative de atașament ca factor etiologic și de menținere a simptomatologiei borderline”. Redăm în continuare opiniile sale despre documentul menționat mai sus.

Însărcinată? Suntem alături de tine. Sună acum la 0800.070.013

Standarde pentru educația sexuală în Europa: un document pervers (nesincer) și slab

Oamenii nesinceri, preocupați în chip exagerat de senzualitate, încercând să disimuleze preocuparea asta ca intenție de educație, nu au de ce să stabilească direcții de educație sexuală adecvată pentru niște copii.

Să abordeze problema sexualității indivizi echilibrați. Copilul se educă prin relația lui cu părintele. Dacă părinții copilului sunt sănătoși la cap și au o imagine de sine bună (unitară), atunci și copilul va avea o reprezentare firească (unitară) a propriului sine (implicit a propriului corp).

Purtările neobișnuite ale unui copil trimit la părinți problematici.

Extrag fragmente din document:

„În general, în primii șase ani, copiii trec mai rapid de la o dependență completă la una limitată. Ei încep să-și înțeleagă corpurile. Copiii au simțuri sexuale încă de la o vârstă foarte fragedă. Copiii descoperă diferențele fizice dintre bărbați și femei între cel de-al doilea și al treilea an de viață. În această perioadă ei încep să-și exploreze propriile corpuri (masturbare timpurie, autostimulare), precum și corpurile prietenilor lor (jucând rolul de doctor)”

Numim „simț sexual” capacitatea de discriminare a unor caracteristici fizice? De când? Copiii se masturbează în primii 6 ani de viață? Ai cui copii? Copii cu părinți patologici, cu relații patologice poate. Singurele cazuri de masturbare timpurie pe care le cunosc sunt cazuri de masturbare patologică, în familii disfuncționale.

Etapa 2: 4-6 ani

„Învățarea regulilor, joaca și stabilirea relațiilor de prietenie. Copiii intră mai des în contact cu grupurile mari de oameni (la grădiniță și școală). Ei învață tot mai mult cum „ar trebui” să se comporte (normele sociale). Învață că adulții dezaprobă expunerea și autoatingerea sau atingerea altor persoane în public. Acest lucru le reduce posibilitatea de a ieși afară dezbrăcați și de a-și atinge organele genitale în public.”

Ce tâmpenie e asta? Părinții dezaprobă atingerea altor persoane în public și lucrul asta le reduce posibilitatea de a ieși afară dezbrăcați? Copiii învață că părinții dezaprobă atingerea organelor genitale in public. E vreun părinte sănătos la cap care nu dezaprobă atingerea organelor genitale în public? 🙂 Există copii care ar ieși goi afară, dar își reprimă această dorință?

„La această vârstă sunt foarte interesați de reproducere și adresează la infinit întrebări precum „de unde vin copiii?”

Adresează „la infinit” aceste întrebări? I-auzi. Ai cui copii sunt obsedați de cum se fac copiii? Ai cui copii sunt obsedați de sexualitate, așa cum vrea să sugereze acest document?

„Sănătatea sexuală reprezintă o stare de bine fizică, emoțională, mentală și socială legată de sexualitate; nu reprezintă doar absența unei boli, disfuncții sau infirmități. Sănătatea sexuală implică o abordare pozitivă a sexualității și relațiilor sexuale, bazată pe respect, precum și posibilitatea de a avea experiențe sexuale în siguranță și plăcute, fără coerciție, discriminare și violență. Pentru ca sănătatea sexuală să fie atinsă și menținută, drepturile sexuale ale tuturor persoanelor trebuie respectate, protejate și împlinite. Acest proiect de definiție accentuează nu doar necesitatea unei abordări pozitive, aspectul principal al plăcerii, și noțiunea că sănătatea sexuală cuprinde nu doar aspectele fizice, ci și elemente emoționale, mentale și sociale.”

Cum gestionezi „abordarea pozitivă” a educației sexuale construită în jurul „aspectului ei principal”, cel al plăcerii? Cum îi educi pe copii? Când e mișto să te masturbezi? Când ești plictisit? Când ești trist? Când te masturbează partenerul (de joacă)? Când te simți gol pe dinăuntru? De câte ori pe zi/săptămână? Gestiunea plăcerii nu se poate separa de gestiunea disforiei. Plăcerea și disforia se găsesc în centrul adicțiilor.

„La ce” aplici educația sexuală învățată la școală? La ce relații? La ce modele de sine? Identitatea de sine se țese in jurul sexualității? Doamne ferește dacă se țese în jurul sexualității. Iese cu patologie. Dacă nu ai parte de relații bune (care vin cu o reglare emoțională bună), nu o să știi să-ți gestionezi relația cu plăcerea.

Asta îi mai lipsește unui tânăr confuz – ori de câte ori se simte mizerabil și vrea să se simtă mai bine – să recurgă la masturbare sau pornografie… (…)

Partea inedită e că excesul duce la inhibiție reactivă. Cu cât îl bați la cap pe copil (într-un mod nenatural, neautentic, didactic), cu atât o să i se ia mai tare, și, în locul dezinhibării mult dorite (eliberarea copilului de rușine, norme prohibitive, reprimatoare etc), o să obții dezgust sau lehamite.

Mai mult, părinții care au relații bune cu copiii lor n-au de ce să se îngrijoreze de o educație sexuală inadecvată: bunul simț căpătat și exersat în familie o să ii ajute să respingă aberațiile / excesele / inadvertențele.

Descarcă de aici documentul integral elaborat de Biroul European al OMS

Germania este standardul Europei, iar Anglia idealul ei. Ce înseamnă asta în privința Educației sexuale?

Dr. Vasile Astărăstoae: Educația sexuală în școală

SINTEZĂ: Educația sexuală, de la Rusia Sovietică la Organizația Mondială a Sănătății. Rădăcinile bolșevice ale unor politici publice contemporane

Știți ce li se va transmite copiilor prin educația sexuală devenită recent obligatorie în România?

Pornografia este „omniprezentă” în viețile noastre iar educația sexuală ne împinge spre promiscuitate – sondaj în rândul adolescenților britanici

Unul din proiectele de țară despre care nu ați știut: Recomandarea OMS să se predea educație sexuală obligatoriu de la trei ani. România a semnat că este de acord

Canada: Părinți, nu vă lăsați prostiți. Agenda educației sexuale este mult mai sinistră decât credeți

VIDEO: Conferința dnei Antonia Tully – Educația sexuală, distrugerea copilăriei (experiența din Marea Britanie)

Antonia Tully, SPUC (UK): „Faceți tot ce puteți pentru oprirea acestui tip de educație în școli!”

Acuzând guvernul polonez că se opune educației sexuale, progresiștii recunosc că scopul ultim al acesteia e sexualizarea copiilor

Educația pentru sănătate trebuie să promoveze castitatea și căsătoria – argumentele studiilor și ale științei

Studiu: Incidența sarcinii la adolescente scade cu peste 42% după ce Marea Britanie renunță la educație sexuală și finanțarea publică a contracepției

VIDEO: Documentar ȘOC. Războiul împotriva copiilor: Scopul Educației Sexuale

Peste 80 de ONG-uri: „Vrem Educație pentru familie și societate, nu formarea de pionieri sexuali pentru ideologia gender de tip comunist”

A apărut cartea „Ce anume îl învațați pe copilul meu?” de dr. Miriam Grossman

Post-scriptum la scrisoarea privind „educația sexuală” adresată ministrului Sănătății și ministrului Educației

Educație pro-familie: Scrisoare deschisă de la ProValori Media, publisherul Stiripentruviata.ro

Un bucureștean îi scrie Ministrului Educației despre educația sexuală

Studenți pentru viață: Scrisoare deschisă despre educația pentru familie

Organele genitale, personaje principale într-un film de animație pentru copii

Copiii nemți de cinci ani învață la școală cu imagini explicite cum se ajunge la orgasm și cum se pune un prezervativ



Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la

stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Invităm cititorii să își exprime opiniile pe subiectele de actualitate scriindu-ne la adresa stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole relaționate

Back to top button