Universitatea din Bucureşti acordă titlul de Doctor Honoris Causa unui susţinător al infanticidului

Peter_Singer_MIT_Veritas

de Ştefana Totorcea

Ceva e în neregulă cu lumea: şi-a ieşit din ţâţâni, vorba unui celebru personaj shakespearian. Mai ales lumea universitară. Centrul de Cercetare în Etică Aplicată de la Universitatea din Bucureşti, care anul trecut l-a invitat în România pe filosoful Julian Săvulescu, acordându-i şi titlul de Doctor Honoris Causa al universităţii, recidivează, invitându-l să conferenţieze la Bucureşti chiar pe Peter Singer, maestrul lui Săvulescu şi conducătorul tezei de doctorat a acestuia.

Anul trecut scriam că gândirea lui Săvulescu, elev al lui Singer, se încadrează în mod declarat în tiparele eugenismului, pe care îl împinge la extreme – o atitudine care de altfel reprezintă consecinţa firească a darwinismului adoptat cu frenezie religioasă şi de el, şi de „maestrul” său. El susţine interzicerea obiecţiei de conştiinţă la medici, lărgirea definiţiei de moarte pentru a putea colecta organe de la pacienţi vii cu prognostic foarte rezervat şi „obligaţia morală” a părinţilor de a naşte numai copii cu un scoring genetic excepţional.

Citeşte şi Filosoful Julian Savulescu, doctor honoris causa, sau anularea libertății în numele binelui comun

Afis-Singer-5-1-MIC

Conform minutei şedinţei Senatului Universităţii din Bucureşti din data de 17.12.2014 (punctul 23), lui Peter Singer i se va acorda de către respectiva instituţie bucureşteană titlul de Doctor Honoris Causa.

Citeşte şi Societatea civilă şi părinţii copiilor cu dizabilităţi cer Universităţii din Bucureşti să nu omagieze un susţinător al infanticidului

Surse online informează că ceremonia va avea loc pe 21 mai, în Aula Magna a Universităţii din Bucureşti, a doua zi după conferinţa susţinută de acesta la Centrul de Cercetare în Etică Aplicată al Facultăţii de Filosofie, conferinţă intitulată: „The most good you can do with applied ethics” („Cum poţi face cel mai mult bine cu etica aplicată”).

Două observaţii cu privire la titlul conferinţei şi la numele Centrului de Cercetare în Etică Aplicată:

  • e greu să faci distincţii şi afirmaţii cu pretenţie ştiinţifică atunci când percepi binele ca pe ceva mai mult sau mai puţin prezent într-o acţiune; lucrurile sunt mult mai clare dacă adopţi o etică în care binele nu are grade de comparaţie, ci este înţeles ca prezent sau absent
  • transformarea eticii în „etică aplicată” dă de înţeles că principiile morale depind de context

Scrierile lui Peter Singer, modelul academic al lui Săvulescu, justifică moral avortul şi infanticidul şi vorbesc despre om ca despre un „animal non-uman”. Prezentăm mai jos câteva extrase din opera sa.

Copiii nenăscuţi şi bebeluşii sunt non-persoane şi ar putea chiar să aibă o viaţă mai puţin valoroasă decât a unui animal:

Dacă savanţii nu ar fi pregătiţi să experimenteze pe nou-născuţi umani, atunci disponibilitatea lor de a utiliza animale non-umane dezvăluie o formă nejustificată de discriminare pe bază de specie, din moment ce maimuţele, măgarii, câinii, pisicile, şoarecii şi alte animale adulte sunt mai conştiente de ceea ce li se întâmplă, mai capabile de auto-gestionare şi, după cât ne putem da seama, sunt cel puţin la fel de sensibile la durere ca şi nou-născuţii umani.

Peter Singer, “Tools for Research” („Instrumente de cercetare”),
în Writings on an Ethical Life („Scrieri despre o viaţă etică”), Harper Collins, London, 2000, p. 52

Odată ce dăm la o parte hocus-pocusul religios care înconjoară termenul de «uman», putem continua să-i vedem pe membrii speciei noastre ca fiind înzestraţi cu raţionalitate, conştiinţă de sine, capacitate de comunicare şi aşa mai departe într-o mai mare măsură decât cei ai oricărei alte specii, dar nu vom mai privi ca sacrosanctă viaţa fiecărui membru al speciei noastre indiferent de capacitatea sa de viaţă inteligentă sau chiar conştientă.

Peter Singer, “Sanctity of Life or Quality of Life?” („Sanctitatea sau calitatea vieţii?”),
în revista Paediatrics, 1983, 72:1, 128-9

…ar trebui să admitem faptul că, dacă o fiinţă este umană şi vie, nu înseamnă de la sine că este greşit să-i luăm viaţa

Din Rethinking Life and Death: The Collapse of Our Traditional Ethics
(„Regândirea vieţii şi a morţii: prăbuşirea eticii noastre tradiţionale”)

Copiii umani nu au conștiință de sine și nu sunt capabili să priceapă faptul că există. Nu sunt persoane.

Din Practical Ethics („Etica practică”), ediţia întâi,
Cambridge University Press, 1979, pp. 122–123

Ştiţi ceva, eu nu vreau să plătesc mai mult pentru asigurarea de sănătate doar pentru a oferi nişte tratamente scumpe unor bebeluşi care oricum experimentează o calitate a vieţii de nota zero.

“Aaron Klein Investigative Radio”, 19 aprilie 2015, citat la wnd.com

Justificarea morală a zoofiliei:

Unul câte unul, tabuurile au căzut. (…) Dacă unele religii încă mai învaţă că masturbarea înseamnă «abuz de sine», aceasta dovedeşte cât sunt de desprinse de realitate. Sodomia? Face parte din bucuria sexului, recomandată cuplurilor în căutare de varietate erotică. (…) Dar nu toate tabuurile au căzut. (…) Sexul cu animale continuă clar să rămână tabu. (…) Suntem primate mari. Aceasta nu face ca bariera sexuală între specii să fie normală, nici naturală, orice ar însemna aceste două cuvinte de care se face prea mult uz, ci înseamnă că nu mai este o ofensă adusă statutului şi demnităţii noastre ca fiinţe umane.

Din „Heavy Petting”, în revista Nerve, 2001

Într-o lume normală, o gândire ca a lui Singer şi a lui Săvulescu ar fi calificată drept anti-socială şi boicotată în mod unanim. Dar, cum „lumea şi-a ieşit din ţâţâni”, vorba lui Hamlet, gâdirea acestui pontif al culturii morţii este aclamată de instituţii internaţionale de prestigiu.

Astfel, poate că Universitatea din Bucureşti nu este atât de condamnabilă pentru atitudinea ei, dacă ne gândim că Peter Singer este profesor la o instituţie de prestigiu precum Princeton University (SUA) şi a primit din partea statului australian, unde îşi are rezidenţa,  cea mai înaltă distincţie, cea de Companion of the Order of Australia (AC).

Probabil că noile elite create în laboratoarele universităţilor lumii trebuie să aibă chipul unor astfel de guru.

„Dosarul Peter Singer”:

Universitatea din Bucureşti acordă titlul de Doctor Honoris Causa unui susţinător al infanticidului

Societatea civilă şi părinţii copiilor cu dizabilităţi cer Universităţii din Bucureşti să nu omagieze un susţinător al infanticidului

Peter Singer: Cum se poate transforma uciderea unui copil în mai multă fericire şi de ce să experimentăm pe bebeluşi orfani mai degrabă decât pe animale

Mintea periculoasă a lui Peter Singer

Universitatea din Bucureşti îşi reiterează susţinerea pentru Peter Singer

Mi-e rușine cu Universitatea din București!

Directorul CCEA: Să-l interzicem pe Peter Singer?

Universitatea Bucureşti te vrea „Charlie”. Sau mort

Articolul a fost vizualizat de 1655 ori

, , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns