Adrian Papahagi: „Poate v-a scăpat linia de modă „gender neutral” pentru copii”
de Adrian Papahagi, Facebook
„Poate v-a scăpat linia de modă „gender neutral” pentru copii (adică unisex sau asexuată) prin care Céline Dion vrea să condamne rozul pentru fetițe și albastrul pentru băieți, propunând în schimb un alb-negru universal, asortat cu discrete simboluri sataniste, specialitatea firmei nununu: capete de mort și de țapi, ochi atotvăzători (tip Sauron), stele și cruci folosite blasfem. În acest univers alb-negru, culorile pătrund rar (sunt binevenite însă culorile curcubeului, fiindcă fac parte din același manifest). Profitați de Black Friday ca să cumpărați mai ieftin hainele de Black Sabbath!
Reclama la linia Célinununu e și ea păgân-panteist-antipersonală. Copiii nu sunt ai noștri, ei fac parte din marele lanț al ființei, ne spune vrăjitoarea înainte să sufle o pudră magică de stele și să îmbrace toți nou-născuții din maternitate în negru: „paint it black”, vorba altor iluminați. „I’m Céline Dion”, eu instaurez noua ordine, abolesc sexele, sting culorile: nu mă pot aresta pe mine, superbul înger al lumii noi, niște polițiști obezi și obtuzi.
Céline Dion nu e doar o cântăreață; ca toți idolii evului media, ea se crede chemată să declame un manifest, să ne „lumineze”, să „deschidă spiritele”, să instaureze o „nouă ordine”. Pentru cei atenți la semnele timpului, Céline Dion și cei ca ea sunt doar avangarda minunatei lumi noi care va fi instaurată dacă vor învinge creștinismul și vechea ordine a firii.
Să citim manifestul pentru „new order” Célinununu:
„CELINUNUNU unites two forces by one voice: fashion has the power to shape people’s minds. Inspire your children to be free and find their own individuality through clothes.
CELINUNUNU is a joint partnership between iconic performer Céline Dion, and co-founders and designers of the kids fashion brand nununu (www.nununuworld.com
) Iris Adler and Tali Milchberg. Together, these fierce female forces have created a new children’s clothing brand that breeds equality and freedom of spirit, serving as a platform for a new humanistic education.
CELINUNUNU liberates children from the traditional roles of boy/girl, and enables younger people to grow on values of equality with the freedom to strengthen their own power of personality based on mutual respect.
The brand flows on the axis between the values of education and empowering dialog. We believe that an educational experience is possible through children’s clothes, because fashion builds concepts deep within our minds and changes thought patterns. It can create equality, and grow the emotional intelligence that drives the practice of responsibility, freedom and flexibility of thought. […]
The dialogue between clothes and creativity/art amplifies the discussion about a humanistic education, which is gender-free, strengthens the power of personality, and gives the spirit space to grow. This is the education that fashion can instill, based on the concept of equality and respect for humankind.”
Remarcați toate cuvintele cheie ale noului „umanism”, care vrea să ne elibereze de natură și chiar de uman: forces, fierce female forces, free, liberate, gender-free, traditional roles of boy/girl, shaping minds, new humanistic education…
Aceste „feroce forțe feminie” nu vor doar să ne vândă scump niște haine urâte, ci să ne educe.
Nu, nu, nu!”