Următoarea redefinire a căsătoriei? Primul triunghi de lesbiene „căsătorite” așteaptă primul lor copil
de Ben Johnson, LifeSiteNews.com,
Trei lesbiene „căsătorite” între ele în statul american Massachusetts au anunțat că așteaptă primul lor copil.
Apărătorii căsătoriei naturale avertizează că aceasta confirmă panta alunecoasă pe care au pornit statele care au ales să redefinească noțiunea de căsătorie pentru a include și cuplurile de același sex. Dacă incluzi în noțiune caracteristici legate de auto-identificarea persoanelor, s-ar putea să te trezești legalizând nu numai căsătoria între persoane de același sex, dar și cea între persoane care pretind că și relațiile poligame trebuie luate în considerație.
Cele trei americane, Doll, în vârstă de 30 de ani, Brynn, de 32 și Kitten, de 27 au organizat ceremonia de nuntă în care și-au jurat credință fiecare celorlalte două, cu toate că așa ceva nu este prevăzut în nicio lege a statului Massachussets.
Din punct de vedere legal, căsătoria oficiată este valabilă între Brynn și Kitten. Doll le-a jurat doar credință celorlalte două. „Am avut avocați specializați care au făcut toate documentele pentru ca averea noastră să fie împărțită în mod egal”, a explicat Brynn.
Ele își caracterizează relația drept „throuple”, echivalentul englezesc al noțiunii de cuplu, cu excepția faptului că se aceasta cuprinde trei persoane.
Fiecare mireasă a fost condusă la altarul în aer liber de către tatăl ei. A fost ideea lui Kitten, care a declarat că ideea de modul tradițional în care a fost crescută a făcut-o să vadă căsătoria drept „un simbol important de angajament”.
Brynn, web designer, va munci 40 de ore pe săptămână pentru a aduce bani în casă, Doll va găti, iar Kitten va face curățenie și va naște copii.
La data filmării interviului publicat de revista dailymail.co.uk, cea din urmă anunța că este deja însărcinată în cinci luni cu un copil conceput prin inseminare artificială cu sperma de la un donator anonim. Ea speră să nască trei copii, câte unul pentru fiecare din cele trei membre ale acestui „comitet romantic”, după cum l-a caracterizat Brynn.
Apărătorii căsătoriei între persoane de același sex au respins argumentul că, odată îndepărtată cerința complementarității sexuale din definirea acestei realități, se va deschide ușa către alte tipuri de definire, ruinând și trăsătura monogamă a căsătoriei. Dr. Jennifer Roback Morse, fondatoarea Institutului Ruth din SUA, care se dedică sprijinirii familiei naturale și ajutării a ceea ce ei numesc „victimele revoluției sexuale”, a declarat pentru LifeSiteNews.com: „De mult timp am spus că, odată îndepărtată cerința complementarității sexelor în căsătoriei, nu va mai exista niciun motiv pentru care aceasta să se limiteze și la numărul de doi membri ai relației conjugale”.
Ca și mișcarea pentru drepturile homosexualilor, această cascadorie mediatică face apologia drepturilor persoanelor cu preferințe sexuale poligame.
Brynn spune: „Polifidelitatea nu este ceva promiscuu, care trebuie ascuns. Poate fi o opțiune perfect acceptabilă și funcțională de viață și de iubire”. Ea a mai fost căsătorită cu alte două femei și vrea ca acum societatea să recunoască același statut și pentru tipul de relație pe care și-a oficiat-o cu celelalte două femei: „suntem pur și simplu niște oameni care încearcă să trăiască viața despre care simt că e cea mai bună pentru ei și merităm toate drepturile de care se bucură și ceilalți”, spune ea.
La fel cum au făcut și activiștii homosexuali când au cerut redefinirea căsătoriei, poliarmonicii par să se prezinte ca persoane a căror preferință sexuală pentru mai mulți parteneri este înnăscută.
Dr. Jennifer Roback Morse de la Institutul Ruth spune însă că orientarea sexuală este o categorie la care oamenii se definesc ei înșiși ca aparținând și din care pot oricând să se autoexcludă. De aceea, „nu e nevoie ca juriștii să creeze o clasă protejată pentru o trăsătură pe care o definești tu însuți” în mod absolut subiectiv.
Robert P. George, profesor de jurisprudență la Universitatea Princeton, a declarat că asta se întâmplă deoarece uniunea conjugală între persoane de două sexe (bazată pe realități verificabile și vizibile) a fost redefinită ca uniune de iubire (criteriu neverificabil și subiectiv). Dacă definim căsătoria pe baza sentimentelor, nimic nu ne mai oprește să legiferăm și căsătoria între mai multe persoane. „Ideile au consecințe”, avertizează el.
De altfel, lobby-ul LGBT a semnat un manifest intitulat „Beyond Same-Sex Marriage (Dincolo de căsătoria între persoane de același sex)”, care-și propune să obțină sprijinul guvernului și al instituțiilor private pentru diverse tipuri de parteneriat de viață. Cu alte cuvinte, semnatarii recunosc că lupta pentru „căsătoria” gay e doar parte dintr-un efort cu bătaie mai lungă. Și mai largă.
Ei cer aceeași recunoaștere și aceleași beneficii acordate cuplurilor heterosexuale căsătorite, pentru tipuri de relații precum:
„cămine angajate și iubitoare formate din mai mult de doi parteneri conjugali”
„cupluri queer care se decid să crească un copil împreună cu altă persoană queer sau alt cuplu queer, în două cămine separate”
De altfel, în 2012, la Festivalul Scriitorilor de la Sidney, scriitoarea lesbiană Masha Gessen a recunoscut faptul că mișcarea pentru dreptul la căsătorie pentru persoane gay a mințit și manipulat pentru a distruge înțelegerea generală cu privire la noțiunea de căsătorie: „Lupta pentru căsătoria gay înseamnă să mințim în legătură cu ce vom face când o vom obține – fiindcă mințim atunci când pretindem că instituția căsătoriei nu se va schimba. Aceasta se va schimba, așa cum și trebuie. Eu nici nu cred că ar trebui să existe”, a mărturisit ea.
În privința trio-ului din Massachusetts, dr Morse de la Institutul Ruth face o predicție: „În termen de cinci ani de la nașterea copilului, această relație va fi pe butuci. Toată lumea știe ce se întâmplă când pui un copil în brațele unei mame. Multe lucruri se schimbă în mod imprevizibil”.
Dr. Morse a mai explicat: „Am citit multe cazuri de cerere a custodiei pentru un copil de către o mamă lesbiană. Printre rânduri am observat că mama nu poate accepta ideea ca copilul ei să-i spună mamă și unei alte femei. Mama crede că trebuie să fie unică și are mai multe probleme decât s-ar fi așteptat să împartă îngrijirea copilului cu o altă femeie”.
Din păcate, o altă previziune făcută de dr. Morse este că, la un eventual proces de custodie, legea le va da dreptate celor două femei care nu sunt mamele biologice ale copilului. (n.red. – în primul rând pentru că, așa cum s-a precizat mai sus, deocamdată legea din Massachusetts nu recunoaște decât parteneriatul dintre Brynn și Doll. Kitten, cea „însărcinată” cu treburile gospodărești și literalmente cu copilul, va rămâne pe dinafară) „În detrimentul copilului”, remarcă dr. Morse.
Dacă doriți să traduceți ca voluntar articole pro-viață din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă, ne puteți scrie pe adresa provalorimedia@gmail.com
De asemena, căutăm corespondent voluntar pentru Republica Moldova.