UNESCO declară că fetele ar trebui să fie învățate cum să obțină un avort
de Rebecca Oas, 5 februarie 2014
Agenția culturală și educațională a Națiunilor Unite declară că scopul educării copiilor nu ar trebui să vizeze doar avansul lor literar sau social, ci, de asemenea, să îi învețe unde și cum să facă un avort și să le crească toleranța față de comportamentul homosexual.
În raportul său, „Predarea și învățarea: Dobândind calitate pentru toți”, publicat săptămâna trecută, UNESCO declară că femeile educate prezintă un risc mai scăzut de a muri din cauza complicațiilor din timpul sarcinii datorită adoptării unei igiene mai bune, fiind asistate de personal pregătit la naștere, recunoscând simptomele sângerării sau ale presiunii arteriale crescute, precum și datorită deținerii cunoștințelor legate de efectuarea unui avort.
Raportul este de acord cu rolul educației în reducerea morților și leziunilor din timpul sarcinii sau de la naștere prin reducerea căsătoriilor în rândul copiilor și prin întârzierea începerii vieții sexuale, însă deviază puternic de la literatura de specialitate susținând că pentru asemenea beneficii este necesar ca fetele să fie învățate despre procurarea avortului.
Studiu „Îți iubești vecinul?” susține că educația crește toleranta, citând diferențe în atitudine între oamenii cu educație primară și liceală. Rezultatele, atât din America Latină, cât și din țările arabe, au arătat că respondenții care aveau educație liceală s-au arătat favorabili ideii de a avea vecini de alte naționalități, rase, religii sau purtători de HIV.
Totuși, când au fost întrebați dacă ar prefera să aibă vecini homosexuali, respondenții arabi cu educație liceală au avut, în esență, cam același răspuns cu vecinii lor mai puțin educați. În America Latină, diferența a fost de 32%. Autorii raportului fac cunoscut faptul că „în multe părți ale lumii, oamenii rămân neclintiți în atitudinea lor în privința homosexualității.”
Această discrepanță regională în atitudine subliniază faptul că nivelul de educație este doar una dintre variabile – conținutul curriculum-ului contând, de asemenea. La o conferință internațională AIDs din Mexic din anul 2008, liderii latino-americani au promis să includă prevenția HIV în standardele educației. Această inițiativă a fost în conflict direct nu numai cu standardele culturale, dar și cu cele legale din multe dintre țările reprezentate. O analiză regională a UNESCO din 2010 a Americii Latine și a Caraibelor admite că „unele țări trebuie să ia în considerare contradicția includerii subiectului diversității sexuale în curriculumul școlilor deoarece sodomia și homosexualitatea sunt în continuare scoase în afara legii.”
Un document de bază pregătit pentru recentul raport de educație subminează și mai mult simplitatea argumentelor că educația superioară înseamnă toleranță mai mare. În China și Turcia, țări care nu sunt în general considerate permisive în ceea ce privește activitatea homosexuală, diferențe semnificative în atitudine au fost măsurate numai la cei cu studii universitare. În India, rezultatele au fost complet contradictorii raportului UNESCO: cei care aveau doar educație primară erau mai toleranți față de homosexuali față de cei cu educație liceală.
UNESCO conchide: „educația are nevoie de timp pentru a avea impact asupra atitudinilor înrădăcinate” și cere „măsuri politice specifice” pentru a se asigura că elevii „învață în școală importanța toleranței”.
UNESCO a stârnit controverse în ultimii ani prin parteneriatul cu Consiliul pentru Informare și Educație Sexuală al Statelor Unite (SIECUS) cu scopul de a genera un curriculum educațional care să încurajeze explorarea sexuală timpurie și evitarea „moralizării”. SIECUS a fost fondat de un fost director medical al Planned Parenthood ca o ramură a institutului Kinsey, care a fost recent aprobat pentru recunoașterea de către Națiunile Unite.
Sursă: C-fam
Traducere: Alexandra Maria Vieru