Standardele OMS în vigoare recomandă începerea educației sexuale de la vârsta de 0-4 ani
de Știri pentru viață
În urma unor știri apărute de curând în presă, este momentul să le reamintim părinților din România ce se întâmplă de câțiva ani în spatele ușilor închise.
Publicul larg nu cunoaște încă cele mai recente Standarde de Educație Sexuală în Europa, publicate în 2010 de biroul european al Organizației Mondiale pentru Sănătate, care spun că educația sexuală ar trebui să înceapă de la naștere.
La finele anului 2010, reprezentanții statelor est-europene și central-asiatice s-au întâlnit la Köln, în Germania, unde au agreat să promoveze în țările lor aceste noi standarde.
Noile standarde de educație sexuală recomandate de Organizația Mondială a Sănătății definesc ființa umană ca pe una exclusiv sexuală și pleacă de la premisele că plăcerea sexuală și imaginea de sine ca persoană sexuală trebuie predate de la naștere.
La pagina 34, punctul „1.3 De ce ar trebui educația sexuală începută înainte de vârsta de patru ani?” se susține:
„Un copil este înțeles ca ființă sexuală de la bun început… Din acest punct de vedere, educația pentru sexualitate înseamnă mult mai mult decât să predai informații despre reproducere și prevenirea bolilor. Ea ajută la dezvoltarea simțurilor copilului, a unui simț corporal și a unei imagini corporale”.
În ceea ce privește conținutul didactic conceput după aceste principii, pentru vârsta de 0-4 ani, la pagina 38 a documentului citat, emis de OMS-Europa, se specifică predarea următoarelor conținuturi și competențe:
- „descoperirea propriului corp și a propriilor organe genitale, masturbarea infantilă precoce”
- „faptul că bucuria apropierii fizice este o parte firească din viața tuturor”
- „tandrețea și apropierea fizică – expresii ale iubirii și afecțiunii”
Societatea civilă italiană le-a cerut deja autorităților să renunțe la introducerea noilor directive OMS de educație sexuală. În petiția adresată guvernului italian la finele lui 2013, italienii sesizau faptul că aceste directive pot încuraja și justifica pedofilia: „Cum poate fi, de fapt, informat în mod eficient un copil de 2 sau 3 ani despre plăcerea masturbării infantile precoce fără a deschide posibilitatea de a efectua cu copilul sau a reprezenta acte sexuale în prezența lui? Mai ales atunci când se recunoaște că educația la vârsta respectivă trece prin stadii incipiente, ale mesajelor non-verbale, care constau din gesturi și imagini?”
În concluzie, nu putem spune decât că părinții din România ar trebui să asculte sfatul oferit de curând în exclusivitate pentru ei de Sharon Slater, activistă americană pentru drepturile familiei pe lângă ONU: să fie cu ochii pe ce studiază copiii la școală (ba chiar și la grădiniță, în curând!). Îi așteaptă surprize de proporții.