Facebook și Apple își plătesc angajatele pentru a-și îngheța ovulele: Ce mesaj este transmis femeilor?
LifeSiteNews.com, 15 octombrie 2014
Am rămas șocată când am citit un articol de Danielle Friedman apărut recent pe NBCnews.com cu titlul: “Vești bune: Facebook și Apple o să-și finanțeze angajatele pentru a-și îngheța ovulele”. Dar mi-am revenit repede din șoc când mi-am amintit că trăim într-o cultură ce neglijează și nu respectă fertilitatea, valorile familiale și feminitatea adevărată.
“Să ai o carieră de succes și copii în același timp este foarte greu de realizat”, susține Brigitte Adams, o susținătoare a înghețării ovulelor și fondator al forumului Eggsurance.com. “Prin acest ajutor, companiile investesc în femei și le susțin în decizia lor de a-și clădi viața așa cum doresc”, continuă ea.
Întrebarea mea este: Aceste companii chiar “investesc în femei și le susțin în decizia lor de a-și clădi viața așa cum își doresc”? Sau este o altă tactică de a transforma femeile în altceva și de a le induce sentimentul că fertilitatea lor este un blestem și un obstacol în calea succesului lor?
Am auzit lucrul acesta de când s-a inventat pilula contraceptivă. Pilula promitea femeilor libertatea de a amâna o posibilă sarcină pentru a se concentra pe carieră. Însă așa numitele “feministe” nu au realizat faptul că pilula nu le permite femeilor să avanseze în calitate de femei, ci le obligă să devină precum bărbații pentru a obține o promovare.
Desigur că, așa cum afirmă și Friedman în articol, “Procesul de înghețare a ovulelor a fost descris ca o modalitate de a obține egalitate între femei și bărbați. Fără presiunea unui ceas biologic, femeile au mai multă libertate în a lua decizii ce le pot schimba viața. ”
Această idee de companie care să susțină financiar și să promoveze înghețarea ovulelor este un alt mod de a spune femeilor că în loc să aibă copii în mod natural, în perioada când sunt fertile biologic și pregătite pentru a-și întemeia o familie, ar trebui să amâne momentul pentru un loc de muncă. Implementează femeilor ideea că abilitatea lor biologică de reproducere este un obstacol ce le zdruncină visul unei cariere de succes..
Și, încă o dată, se transmite mesajul că femeile trebuie să semene cât mai mult cu bărbații pentru a avansa. În timp ce bărbații sunt fertili până la o vârstă înaintată, femeile au timp limitat de reproducere. Acum femeile sunt influențate să creeze viață prin mijloace extraordinare cum ar fi fertilizarea in vitro pentru a fi egale cu bărbații care pot amâna să aibă copii cât de târziu vor.
Papa Ioan Paul al II-lea a scris în “Scrisoare către femei“: “Așa cum multe femei au observat deja, egalitatea în demnitate nu înseamnă “asemănarea perfectă cu un bărbat”. Acest lucru nu ar face decât să secătuiască femeile și întreaga societate prin deformarea sau pierderea unicității și valorilor înăscute ale feminității.”
Tot el susține că “prezență crescută a femeii în viața socială, economică și politică la nivel local, național și internațional este o evoluție pozitivă. Femeile au drept deplin de a fi implicate activ în toate zonele vieții publice și acest drept trebuie afirmat și garantat acolo unde este necesar prin legislația adecvată. Aceasta recunoaștere a rolului public al femeii nu ar trebui însă să diminueze rolul lor unic din cadrul familiei.”
Femeile oferă lumii o cantitate enormă de talent, compasiune, inteligență și intuiție. Însă nu ar trebui să renunțăm la ceea ce este natural – abilitatea noastră de a procrea atunci când corpul nostru este pregătit pentru asta, prin contactul intim între soț și soție așa cum a hotărât Dumnezeu. Nu ar trebui să renunțăm la asta pentru a avea succes în carieră. Aceste lucruri ar trebui să meargă mână în mână.
Friedman explica în continuare:”Companiile oferă până la 20 000 de dolari sprijin financiar pentru înghețarea ovulelor sau pentru alegerea unei mame surogat.”
O companie gata să plătească pentru ca o femeie să-și înghețe ovulele transmit mesajul:
– Copiii nu sunt bineveniți aici.
– Nu te gândi la promovare dacă vrei copii acum;
– Nu poți avea copii dacă vrei să lucrezi aici.
TheOnion.com a scris o parodie despre știrea că Facebook și Apple plătesc ca angajatele lor să-și înghețe ovulele, intitulată “Tot mai mulți americani amână să procreeze deoarece companiile nu sunt pregătite să aibă copii”.
Facebook și Apple pot să încerce să mascheze această ofertă prin discursuri bine-intenționate, dar adevărul este că aceasta este o nouă metodă de a transforma femeile în ceva ce arată ca o femeie, dar căreia îi lipsește un element cheie pentru a avansa în societate. Este un alt fel prin care companiile pot dicta, așa cum sugerează și titlul, cum și când ar trebui planificată întemeierea unei familii.
Companiile sunt îngrijorate că acest ajutor pentru înghețarea ovulelor ar putea fi privit ca un plan malefic de a ademeni femeile să-și vândă sufletul pentru promisiunea unei promovări.
În acest sens chiar mi-aș dori să provoc companiile Apple și Facebook să-și folosească banii, inteligența și influență de care dispun pentru a lupta pentru demnitatea femeilor. Ar trebui să ajute femeile să avanseze în carieră și să le promoveze în calitate de mame în loc să promoveze ideea că femeile ar trebui să întârzie sau să renunțe la dreptul lor de a deveni mamă la momentul potrivit.
Doar astfel, am putea crede că aceste companii investesc cu adevărat în femei și le “susțin pentru a-și clădi viața pe care și-o doresc”.
Traducere: Adriana Serediuc
********************************************************************************************************
Dacă doriți să traduceți ca voluntar articole pro-viață din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă, vă rugăm să ne scrieți pe adresa provalorimedia@gmail.com
De asemenea, căutăm corespondent voluntar pentru Republica Moldova.
În măsura posibilităților dumneavoastră, vă rugăm să sprijiniți financiar acest sait