Un grup de juriști homosexuali din Massachusetts cere în justiție ca o școală catolică să fie obligată să angajeze un bărbat „căsătorit” cu alt bărbat – în pofida refuzului acesteia
Pasul următor pe agenda „căsătoriilor gay” e pe cale să fie făcut în Massachusetts. Are loc o încercare de folosire a pârghiilor juridice pentru a forța organizații religioase să tolereze homosexualitatea și trans-sexualitatea.
Pretutindeni în America, de fiecare dată când se ivește o controversă în jurul noțiunii de „căsătorie gay”, celor care sprijină valorile familiei tradiționale li se spune: „E vorba de drepturile cetățenești. Asta nu va afecta instituțiile religioase”. Iar politicienii și judecătorii îi cred.
Dar asta e pe cale de a se schimba. Săptămâna trecută, un grup juridic influent care promovează agenda homosexuală, Gay and Lesbian Advocates and Defenders (GLAD – Avocații și Apărătorii Gay și Lesbiene) a înregistrat o plângere la Comisia Anti-Discriminare din Massachusetts (Massachusetts Commission against Discrimination – MCAD), prin care se reclamă un gimnaziu catolic de fete care a refuzat să angajeze un bărbat pentru că acesta a declarat că este „căsătorit” cu alt bărbat.
„Nu vă putem angaja”, spune școala catolică
Anul trecut, în iulie, Matthew Barrett, din orașul Dorchester, a aplicat cu succes pentru postul de director al cantinei de la Fontbonne Academy, un liceu romano-catolic de fete din orașul Milton, Massachusetts. Dar, când a completat formularul de angajare, la rubrica pentru persoana de contact în caz de urgență l-a trecut pe „soțul” său. Atunci, școala l-a anunțat: „Religia catolică nu recunoaște căsătoria între persoane de același sex. Nu vă putem angaja”.
Barrett s-a declarat șocat de acțiunea școlii. Dar se pare că a mințit cu bună-știință. El a explicat pentru ziarul The Boston Globe că a fost educat în religia catolică și că la interviul de angajare a fost informat că se așteptau de la el să urmeze doctrina catolică. Cu toate acestea, el nu le-a spus oficialilor școlii că era în mod deschis implicat într-o relație homosexuală și că făcea parte dintr-un „mariaj gay”. Acestea ar fi fost în mod clar încălcări ale învățăturilor catolice.
Sunt țintite organizații religioase care refuză să se schimbe
Organizația GLAD are o istorie de astfel de acțiuni strategice. De la trans-sexualitate la sexul în public și căsătoriile gay, preiau cazuri care fac vâlvă pentru a determina schimbări în societate. Acest caz reprezintă începutul asaltului juridic al mișcării homosexuale asupra bisericilor conservatoare, în special asupra celei catolice. E vorba despre bisericile care au refuzat cu obstinație să-și schimbe convingerile religioase pentru a se conforma cererilor sociale ale mișcării homosexuale. Până acum, aceste instituții au fost lăsate în pace. Dar lucrurile încep să se schimbe.
Conform relatării din Boston Globe, se deschide un nou front în războiul cultural:
„Reclamația lui Barrett, care s-ar putea să fie prima de acest gen din SUA, vine într-un moment când școlile religioase din statele americane – tot mai numeroase – în care căsătoria gay a devenit legală se uită cu cea mai mare atenție la practicile de angajare și de personal pentru a se asigura că acestea sunt în conformitate cu fundamentele credinței pe care o profesează.
Administratorii de școli catolice – din Arkansas, California, New York, Washington și alte state – care au anunțat că s-au căsătorit sau urmează să se căsătorească cu partenerii de același sex au fost concediați.”
Începe asaltul juridic
Grupurile juridice ale homosexualilor, bine finanțate și proaspăt încununate cu laurii victoriei în diverse procese pe tema „căsătoriei gay” la nivel federal sau statal, sunt pregătite acum să ia în vizor bisericile.
În prezentarea făcută cazului pe website-ul GLAD, Bennett Klein, avocatul care îl reprezintă pe Barrett, își anunță cu claritate poziția împotriva organizațiilor religioase:
„Entitățile cu afiliere religioasă nu se bucură de imunitate, ca să facă ce vor cu angajații, mai ales când e vorba despre o lege atât de importantă precum cea anti-discriminare.
Legea stabilește un echilibru între valori importante precum libertatea religioasă și non-discriminarea. Când Fontbonne Academy l-a concediat pe Matt, cu toate că slujba lui nu avea nimic de a face cu religia, a încălcat legea.”
Și, după cum Klein a declarat pentru Boston Globe, mișcarea homosexuală trebuie să mai depășească o „problemă”:
„Vedem că entitățile cu afiliere religioasă încearcă să forțeze tot mai mult limita de discriminare împotriva persoanelor gay, lesbiene și trans-sexuale.”
Cu alte cuvinte, legile lui Dumnezeu trebuie schimbate după voința homosexualilor, nu invers!
Un indiciu despre gravitatea problemei este faptul că GLAD a obținut plasarea articolului pe prima pagină a ziarului Boston Globe, nu la interior. De asemenea, i-a cerut reporterului să-i ia interviu lui Barrett chiar la sediul GLAD din Boston, nu acasă la acesta sau într-o altă locație neutră.
Animozitate veche față de Biserica Catolică
Nu e deloc surprinzător că prima țintită e o instituție catolică. Dintre toate marile religii, Biserica Catolică din America a menținut cea mai constantă și fermă poziție cu privire la valorile sale fundamentale în fața ofensivei stângiștilor – mai ales în ceea ce privește avortul și „căsătoria gay”. De-a lungul anilor, aceasta i-a atras o ură deosebit de vitriolantă din partea mișcării homosexuale.
De exemplu, site-ul MassResistance a dezvăluit adesea că toate marșurile „gay pride” au conținut un element puternic anti-catolic, cel mai adesea parodic și licențios.
Alt exemplu local: În 2012, conform unei relatări de pe site-ul MassResistance, o biserică catolică din localitatea Acushnet, în statul american Massachusetts, a afișat la poartă un panou în favoarea căsătoriei tradiționale. Activiștii homosexuali s-au supărat și au amenințat că vor da foc bisericii, manifestând în fața acesteia în timpul liturghiei duminicale, cu pancarte care îi blamau pe membrii parohiei.
Ce mai urmează
Nu credem că GLAD ar face atâta tevatură despre acest caz dacă nu ar fi convinși că vor avea câștig de cauză. Cu siguranță că au relații foarte bune la Comisia Anti-Discriminare din Massachusetts. În plus, ne așteptăm să pună la treabă întreaga forță a echipei lor juridice, poate chiar să recruteze voluntari de la firmele prietenoase cu homosexualii din districtul financiar al Bostonului, cu scopul de a determina, în cele din urmă, școala Fontbonne Academy să-l angajeze pe Matt Barrett.
Mișcarea homosexuală știe că, dacă are succes în cazul acesta, se va crea un precedent în Massachusetts și se va trimite un mesaj puternic către toate instituțiile religioase conservatoare din stat. Mai grav e că aceasta va deveni un model pentru acțiuni similare în toate statele americane unde căsătoria între persoane de același sex a fost recunoscută legal, în ciuda altor prevederi referitoare la libertatea religioasă.
Trebuie să ripostăm cu toată puterea!
Trebuie să luăm în serios această provocare și să ne implicăm puternic în luptă! E o nebunie care nu trebuie să-și găsească niciun sprijin în lege. Dar, așa cum am mai spus de atâtea ori în trecut, am ajuns în situația jalnică de acum tocmai pentru că avocații care apărau familia tradițională au reacționat moale și fricos în multe procese importante. Ne rugăm ca Fontbonne să-și găsească sprijinul juridic necesar pentru a contracara aceasta.
Pe măsură ce tot mai multe state americane se confruntă cu problema căsătoriei între persoane de același sex, care le este vârâtă pe gât de judecătorii activiști și politicienii corupți, mulți așa-ziși conservatori stau în expectativă, spunându-și că asta nu-i va afecta. Aceasta le demonstrează că ar face bine să se răzgândească.
Mai sunt unii care sprijină familia tradițională, dar încă mai cred că „mariajele gay” reprezintă lupta ca „orice copil să aibă tată și mamă”. Sau spun: „Noi nu suntem împotriva nimănui, suntem pentru căsătorie în general”. Pe aceștia și pe cei care debitează alte astfel de platitudini corect-politice îi avertizăm că a e momentul să vină cu picioarele pe pământ.
Sursă: Mass Resistance