Supravegherea cumpărăturilor voastre poate anticipa divorțul: un vis Visa
În timp ce comercianții au tot interesul să vă cunoască obiceiurile de consum și să folosească “Big Data” pentru a le exploata, companiile de carduri de credit, de asemenea, au motive să fie interesate de achizițiile dvs., nu doar să colecteze comisioane pe tranzacții. Se pare că cea mai mare rețea de carduri de credit din lume, Visa, monitorizează acum tranzacțiile pentru a vedea dacă aveți profilul cuiva care este pe cale să divorțeze.
Nu, acest lucru nu este ca să grăbească consilierii maritali sau pentru a vă trimite mesaje despre indisolubilitatea căsătoriei. Visa, la fel ca alți vânzători de credit, se interesează despre clienții săi ca debitori și solvabilitatea acestora se află în centrul preocupărilor sale. Dar divorțul este sinonim cu riscul de neplată. Și nu doar pentru că unul dobândește obiceiul de a nu-și ține angajamentele …
Un profesor de la Yale Law School, profesorul Ian Ayres, a subliniat interesul creditorilor legat de starea civilă a clienților lor în cartea sa Super Crunchers. Acesta este managementul riscului: să știi dacă o căsătorie este pe cale să explodeze face parte din date. Să știi să prezici un divorț este să fii cu un pas înainte.
Modul în care o companie de card de credit prezice sfârșitul unei căsătorii este un secret bine păzit; se pare că, în orice caz, comportamentul clientului se schimbă în mod semnificativ. Managerul de carduri bancare are atunci interesul să scape de client: se știe bine că American Express are o strategie pentru a scăpa de potențiali rău platnici.
Visa a negat implicarea în acest tip de supraveghere și a afirmat că articolele publicate în acest sens sunt “inexacte și false.”
Chiar și așa, monitorizarea gusturilor și a comportamentului, prin informațiile postate pe internet și a cheltuielilor, oferă creatorilor de profiluri o imagine mai precisă a caracterului, intereselor și acțiunilor persoanelor fizice: pentru a putea spune cu aproape 90% certitudine unde va fi de găsit o persoană anume în ziua următoare.
Predicția comportamentului devine o profesie cu drepturi depline, cu detalii uneori bizare. Compania Canadian Tire, care are propria carte de credit și un sistem de analiză “Big Data” adoră clienții care cumpără detectoare de monoxid de carbon, care aleg semințe de cea mai buna calitate și pun scaunelor mici amortizoare de pâslă: nu ratează aproape niciodată o plată. Cumpărătorii de ulei de motor de la firme inferioare reprezintă un risc mult mai mare. “Dacă ne arăți ce cumperi, îți putem spune cine ești, uneori mai bine decât te știi”, spune un fost reprezentant al Canadian Tire.
Jocurile de Statistică sunt pe cale să invadeze viața. Îți place sa dansezi? Există șanse să cumperi mai degrabă un Mac decât un PC. În avion, alegi scaunele de lângă coridor? Te preocupi mai mult de ceilalți decât de tine …
“Big Data” este o mină de informații cu filoane din ce în ce mai diverse și mai promițătoare. Și puterea va aparține celor care le vor exploata cel mai bine.
Sursă: reinformation.tv
Traducere: Liliana Puescu
Dacă doriți să traduceți ca voluntar articole pro-viață din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă, vă rugăm să ne scrieți pe adresa provalorimedia@gmail.com
În afară de traducerea unor articole avem nevoie și de voluntari care să realizeze prescurtări în limba română ale unor articole din engleză. Mai multe detalii le puteți afla aici.
De asemenea, căutăm corespondent voluntar pentru Republica Moldova.