Creşa – experiment social nefericit?

copil-cresa

de Pauline Kosalka

A da copilul la creşă poate avea impact negativ asupra dezvoltării acestuia. Psihologul Gordon Neufeld a declarat la Institutul Canadian pentru Căsătorie şi Familie din Canada (IMFC) că interacţiunea timpurie între copiii mici, adesea prezentată ca argument pentru a-i da la creşă, nu îi ajută să socializeze mai bine. Socializarea înseamnă cooperarea cu alţii, în condiţiile păstrării propriei personalităţi.

„Specialiştii în dezvoltarea copilului au considerat dintotdeauna socializarea prematură drept cea mai mare greşeală în creşterea copiilor… dacă pui copiii laolaltă înainte de vreme, se pot refugia în ei înşişi, apoi pot deveni ca şi ceilalţi, ceea ce le distruge personalitatea în loc să le-o evidenţieze”, a spus dr. Neufeld.

În plus, aceasta îi face pe copii mai ataşaţi de cei de o vârstă cu ei decât de părinţi. „Rezultatul poate fi o mare ostilitate din partea copilului faţă de educaţia sau îndreptările primite de la părinţi”, avertizează şi Andrea Mrozek, reprezentant al instituţiei canadiene care a găzduit dezbaterea.

Copiii sunt stresaţi de participarea la evaluări şi ore de lucru. Problemele de comportament care apar cel mai des la copiii care sunt daţi la creşă prea devreme sunt agresivitatea, impulsivitatea, demotivarea şi întârzierea dezvoltării aptitudinilor sociale.

În 2006, psihologul australian Steve Biddulph, fost susţinător al creşei, a declarat că aceasta a fost un „experiment social” şi „un joc de noroc la care au participat milioane de părinţi” şi care în ultimă instanţă nu dă rezultate.

Se pare că în anii 2000, experţii şi-au dat seama că creierul se dezvoltă numai în prezenţa iubirii şi afecţiunii primite în primii doi ani de viaţă.

De aceea, este foarte important ca mamele să facă efortul şi sacrificiul de a se dedica copilului în primii ani de viaţă. Păcat că politicile publice nu ţin pasul cu acele schimbări bune de paradigmă din psihologie!

Sursa: The Interim

, , , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns