Marşul pentru Viaţă

Mitropolitul Olteniei: Din clipa conceperii, omul este deja moștenitor al iubirii și veșniciei în comuniune cu Sf. Treime

de Reacția Stiripentruviata.ro

„Din clipa conceperii sale, omul este deja moștenitor al iubirii și veșniciei în comuniune cu Preasfânta Treime”, a transmis sâmbătă, 25 martie 2023, de sărbătoarea Bunei Vestiri, Părintele Mitropolit Irineu.

Mesajul vizează atât semnificația sărbătorii, cât și Marșurile pentru viață organizate în aceeași zi în Arhiepiscopia Craiovei, în restul țării și în Republica Moldova. Organizațiile de tineret din eparhie au organizat mai multe activități în luna pentru viață, printre care și Marșurile pentru viață de la Craiova și Târgu Jiu.

Mesaj integral:

Însărcinată? Suntem alături de tine. Sună acum la 0800.070.013

Din clipa conceperii sale, omul este deja moștenitor al iubirii și veșniciei în comuniune cu Preasfânta Treime

Cuvântul de învăţătură al Înaltpreasfinţitului Dr. Irineu, Arhiepiscopul Craiovei şi Mitropolitul Olteniei, cu prilejul manifestărilor pro-viaţă în ziua de sâmbătă, 25 martie 2023, din Arhiepiscopia Craiovei:

„Copilul născut este chemat și el la existență ca persoană care se deschide spre veșnicie. Soții îi doresc pe copii pentru ei înșiși, văzând în aceștia încununarea iubirii lor reciproce. Ei îi doresc pentru familie, ca pe un dar de mare preț. Această dorință se înțelege într-o anumită măsură întrucât iubirea paternă și maternă trebuie înscrise în adevărul despre om chemat să fie în armonie cu voința lui Dumnezeu. Deci, genealogia persoanei este legată, înainte de toate, de veșnicia lui Dumnezeu și numai apoi de paternitatea și de maternitatea umană, care se realizează în timp. Chiar din clipa conceperii sale, omul este deja moștenitor al iubirii și veșniciei în comuniune cu Preasfânta Treime.

Ei bine, de aici vedem lămurit cum Dumnezeu a voit pe om pentru El Însuși, acesta fiind rezultatul voinței și iubirii Preasfintei Treimi. Dumnezeu Iubire a voit omul de la început și-l vrea în orice concepere și în orice naștere umană. El îl vrea pe om ca ființă asemănătoare cu El ca persoană. Astfel, în constituția personală a fiecărui om este înscrisă voința și iubirea lui Dumnezeu, care vrea ca finalitatea lui să fie într-un sens el însuși. Deci, Dumnezeu, deși îl încredințează pe om lui însuși, totuși nu-i îngrădește accesul la viața divină, vocația lui mergând dincolo de limitele timpului până la voința Tatălui și la unirea cu El în iubire. Conținutul acestei realizări este, firește, plinătatea vieții în Dumnezeu, acea lucrare harică despre care vorbește Mântuitorul Hristos (Ioan 6, 37-40).

În virtutea dăruirii în iubire, soții transmit viața copilului lor, un nou «tu» uman ce se înscrie pe orbita acelui «noi». Strămoașa noastră Eva, când a născut primul ei fiu, a spus: «am dobândit om de la Dumnezeu» (Facere 4,1). Existența nou-născutului este deja un dar, primul dar al Creatorului făcut creaturii. Din acest motiv, omul este un bine comun al familiei și al omenirii. Dumnezeu Creatorul l-a chemat la existență pentru el însuși și pentru lumea în care trăiește, constituind un «semn pascal». Mântuitorul Însuși le vorbește despre aceasta ucenicilor Săi, înainte de patima și moartea Sa, comparând tristețea pricinuită de plecarea Sa cu suferința unei femei care naște: «Femeia, când e să nască, se întristează fiindcă a sosit ceasul ei; dar după ce a născut copilul, nu-și mai aduce aminte de durere, pentru bucuria că s-a născut om în lume» (Ioan 16, 21). Ceasul morții Mântuitorului Hristos este comparat aici cu «ceasul» femeii în durerile nașterii; nașterea unui om nou se compară cu biruința vieții asupra morții, dobândită prin Învierea Domnului (Ioan 13, 1). Această comparație arată că după cum Învierea Domnului Hristos este manifestarea vieții și a iubirii dincolo de pragul morții, la fel și nașterea unui copil este manifestare de viață, destinată și ea, prin Domnul slavei «plinătății Vieții», care este în Dumnezeu Însuși (Ioan 10, 10).

O civilizație inspirată de o mentalitate consumistă și antinatalistă nu este și nu poate fi niciodată o viață în iubire și comuniune în iubire. Dacă familia este atât de importantă pentru Dumnezeu, este pentru că în ea se instaurează legături strânse de iubire între persoane și între generații.”


† Dr. Irineu Popa, Arhiepiscopul Craiovei, Mitropolitul Olteniei, Membru de onoare al Academiei Române, „Învață-mă să te iubesc, Iubire! Încercare ortodoxă asupra teodiceei iubirii”, Editura Academiei Române, București, 2021, pp. 543-545



Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la

stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Invităm cititorii să își exprime opiniile pe subiectele de actualitate scriindu-ne la adresa stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole relaționate

Back to top button