familiesfaturi pentru părinţi

Studiu: Copiii din Romania petrec peste 5 ore pe zi pe retelele sociale

children-593313_640

Aproximativ 85% dintre copiii din Romania cu varste cuprinse intre 5 si 16 ani si cu acces la internet intra zilnic online, acestia petrecand, in medie, peste cinci ore pe zi pe retelele sociale, arata un studiu realizat de iSense Solutions in exclusivitate pentru Lowe Group Romania.

Studiul este al treilea din seria Bold by Lowe Group si analizeaza comportamentul copiilor din trei categorii de varsta – 5-7, 8-12 si 13-16 ani – in mediul digital. Datele arata ca varsta medie la care copiii primesc device-uri este de 8,5 ani pentru tableta, 9 ani pentru computer, 10 ani pentru smartphone si 11 ani pentru alte dispozitive smart. Insa, chiar si inainte sa aiba un device personal, cei mici au acces la dispozitivele parintilor.

Device-ul pe care copiii il folosesc cel mai des este, deloc surprinzator, smartphone-ul, pe care acestia petrec, in medie, 160 de minute pe zi, chiar 208 minute in cazul adolescentilor de 13-16 ani. In acelasi timp, se remarca o preferinta pentru tableta in categoria de varsta 5-7 ani.

Însărcinată? Suntem alături de tine. Sună acum la 0800.070.013

Cei mici intra pe internet in special de acasa si obisnuiesc sa urmareasca videoclipuri muzicale, clipuri amuzante si de desene animate sau sa stea pe retelele sociale. Acestia au, in medie, 14 aplicatii instalate pe smartphone, cele mai folosite fiind cele de navigare pe internet, retele sociale, jocuri si chat/messenger.

Copiii mai mici prefera sa se joace pe smartphone, in timp ce adolescentii socializeaza. Astfel, copiii au conturi pe mai multe retele sociale, cele mai populare fiind Facebook (utilizata de 43% dintre acestia si pe care petrec, in medie, 121 de minute pe zi), Whatsapp (11% / 72 minute), Instagram (2% / 67 minute) si Snapchat (1% / 62 minute).

Peste jumatate dintre copii si-au facut cont pe Facebook asistati de un parinte, ceea ce arata o preocupare a parintilor fata de activitatea sociala din mediul digital a copiilor lor.

Pe Facebook, copiii dau, cel mai des, like la postarile prietenilor si vorbesc pe chat, insa se remarca o inclinatie a adolescentilor (peste 57%) sa dea like la paginile brandurilor si ale vedetelor. In ceea ce priveste publicitatea in mediul digital, adolescentii de 14-16 ani vad reclamele in special la inceputul clipurilor video de pe YouTube, pe Facebook, pe site-uri si in interiorul unor aplicatii sau jocuri. Dau click sa afle mai multe in special pe Facebook (28%) si pe bloguri si doresc sa cumpere produsul dupa ce au vazut reclama in interiorul unor jocuri sau pe Facebook.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions in exclusivitate pentru Grupul Lowe si cuprinde atat metode calitative, cat si cantitative. Astfel, au fost realizate 4 focus grupuri cu copii cu varsta intre 8-12 ani, respectiv 13-16 de ani, iar studiul cantitativ a fost realizat pe adolescenti cu varsta intre 14-16 ani si parinti cu copii cu varsta intre 5-16 ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro si sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%.

Sursa: IQAds

 



Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la

stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Invităm cititorii să își exprime opiniile pe subiectele de actualitate scriindu-ne la adresa stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole relaționate

Back to top button