Referendumul: Nu RoExit, ci poziționare în interiorul UE pe o temă relevantă, căsătoria
de Cristina Popescu, Facebook
Referendumul: Nu RoExit, ci poziționare în interiorul UE pe o temă relevantă, căsătoria
La fel cum 85-90% dintre români se opun căsătoriei homosexuale, o proporție asemănătoare s-ar opune fără discuții unui RoExit. Nu doar din raportarea constantă a românilor la modelul „țării ca afară” și a asocierii UE cu locul de unde putem spera la bunăstare materială, dar și din rațiuni ce țin de implicațiile concrete ale unui asemenea demers pentru libertatea de mișcare și pentru cei 4 milioane cetățeni români plecați în Vest la muncă și pentru rudele lor din țară.
E adevărat, o nervozitate latentă și o tensiune sceptică există, așa cum există în toată Uniunea, ca urmare a rupturii dintre elite și politicile sale, pe de o parte, și nevoile și crezurile la nivelul populației, pe de alta, însă e vorba, cel puțin în România, de o tensiune mai scăzută și mai degrabă abstractă, în lipsa provocărilor majore aduse în alte părți de imigrație.
La noi există, într-adevăr, o anume anxietate vizavi de răsturnarea standardelor aduse de revoluția homosexuală și gender, problemă de nișă ce a început să transpire spre mainstream, dar nu se poate spune despre acest referendum că este mai mult decât o micuță contribuție a noastră la mișcarea mai amplă de emancipare a popoarelor europene de sub tutela unor elite arogante și de încercare de readucere a acestor elite la ascultarea celor pe care trebuie să-i reprezinte.
Însă în mod cert, este vorba nu de o mișcare de ieșire din UE, cât de poziționare î n i n t e r i o r u l Uniunii pe o anume temă relevantă, temă pe care înseși documentele Uniunii ne-o lasă în competență suverană -așa cum a declarat ieri și Timmermans – și care nu atrage niciun RoExit.
De unde, totuși, această nebunie cu RoExitul ca miză a referendumului de duminică, ce se referă la cu totul altceva?
Nu de alta, dar RoExit nu a fost pomenit ca atare decât de un personaj cu relevanță obscură și doar în chestiunea disputelor legate de legile justiției și MCV în contextul declarațiilor pe subiect ale prim-vicepreședintelui Comisiei Europene; iar un alt actor politic cu relevanță destul de limitată a evocat la un talk-show mai degrabă semnificația a doua, cea a valului popular care dorește restaurarea democratizării procesului de decizie și ascultarea voinței cetățenilor – acesta dând ulterior explicații prin care exclude net intenția de a promova ieșirea României din UE.
Explicația stă, de fapt, într-o nouă tentativă diversionistă de discreditare a referendumului de către oponenții săi, care speculează fraudulos o reacție ce nu are legătură cu acesta a unuia dintre personaje și răstălmăcește spusele celui de-al doilea, în scopul de a falsifica miza și narațiunea referendumului prin înlocuirea chestiunii căsătoriei tradiționale vs. gay marriage cu cea a ieșirii din UE, ca temă ce ar atrage automat o reacție de respingere consistentă datorită impopularității unei asemenea idei.
Oponenții consolidării definiției tradiționale a căsătoriei încearcă, pentru a-l compromite, să agațe referendumul de impopularitatea lui Dragnea și de frica unei ieșiri din UE, contând prea puțin pentru ei că -indiferent de succesul sau eșecul plebiscitului- aceste asocieri intens profesate ar putea să-l umfle tocmai pe Dragnea și să stimuleze tocmai discursul eurosceptic pe care acești oponenți pretind că le combat.
Adică avem aici o simplă încercare frauduloasă de transforma referendumul pentru căsătoria firească într-un referendum pro sau contra Dragnea, pro sau contra UE ori RoExit.
Le înțelegem scopul, dar nici noi nu suntem fraieri: referendumul privește doar securizarea definiției căsătoriei în înțelesul său propriu.
DA la Referendum!
Referendumul pentru căsătorie și fumigena „RoEXIT”
O nouă intoxicare: Referendumul ca prim pas spre ieșirea din UE. Ce minciuni mai urmează?
Citește mai multe opinii de Cristina Popescu