criza de sarcinăsarcină

Pandemia dovedește utilitatea centrelor de sprijin în criza de sarcină: cu 40% mai multe apeluri în SUA. Situația din România

de Redacția Stiripentruviata.ro

Option Line, linia telefonică gratuită pentru femei în criză de sarcină din SUA, a înregistrat în perioada de pandemie o creștere cu 40% a volumului de apeluri primite.

Chiar dacă centrele de sprijin în criza de sarcină și-au redus activitatea sau chiar s-au închis, această linie telefonică rămâne un ajutor foarte important. Femeile în criză de sarcină continuă sune – cu o frecvență mai mare decât înainte de criza Covid-19.

Option Line aparține celei mai mari rețele de centre de sprijin în criza de sarcină din SUA, Heartbeat International, care numără câteva mii de centre – de trei ori mai multe decât clinicile de avort din această țară.

Însărcinată? Suntem alături de tine. Sună acum la 0800.070.013

Care este rolul liniei telefonice

O consultantă care lucrează la Option Line a explicat pentru Pregnancy Help News ce le motivează pe lucrătoarele de aici: „Uneori este vorba despre copilul pe care îl salvezi de la avort, alteori este pur și simplu sentimentul pe care-l ai când reușești să te conectezi cu femeia care sună și să o convingi că nu este singură, că este înțeleasă, că poate depăși situația și că cineva este acolo pentru a o sprijini să facă aceasta”.

„S-ar putea să fiu prima și singura persoană la care aceste femei ajung căutând mângâiere, încurajare și sprijin imediat”, spune altă angajată Option Line.

Directoarea liniei telefonice, Nafisa Kennedy, spune că rolul dintotdeauna al Option Line „este să pună familiile în legătură cu centrele locale de sprijin în criza de sarcină, astfel încât să primească sprijin concret și continu”.

În criza Covid-19 din SUA, apelurile la această linie au crescut cu 40%. Femeile care sună au nevoie de ajutor material, de produse pentru copii și de rezolvarea unor diverse probleme.

Ce soluții găsesc centrele și linia telefonică ce le deservește

Pentru că și în SUA au fost impuse măsuri de distanțare socială, Option Line și centrele de sprijin în criza de sarcină caută noi metode de a veni în sprijinul beneficiarelor. Și-au ajustat programul pentru ore suplimentare sau chiar funcționează non-stop, astfel încât să poată răspunde la apelurile pe care centrele locale nu le mai pot prelua.

În plus, păstrează legătura cu beneficiarele prin toate aplicațiile de mesagerie online și social media. Personalul și voluntarii liniei sunt foarte cooperanți, pentru că înțeleg impactul pe care munca lor o are în viața celor care îi sună.

Dar timpul pe care îl dedică acestei munci a fost posibil și pentru că donatorii rețelei Heartbeat International au înțeles nevoia și au trimis bani pentru a sprijini aceste activități.

„Cel mai important este ca noi să putem funcționa în continuare, rămânând la dispoziția femeilor care sună. Iar pentru personal ne rugăm să aibă energia pe care această creștere a volumului de apeluri o necesită”, mai spune șefa Option Line. „Teama nu ne face să dăm înapoi. Vom continua misiunea aceasta în orice circumstanțe.”

Și în România se înmulțesc cererile de sprijin

Pe fondul reducerii activităților din alte domenii, al șomajului tehnic și al izolării impuse de pandemie, și în România se înregistrează o creștere a numărului de cereri de sprijin care ajung la astfel de centre.

Alexandra Nadane, Director Executiv la Centrul de consiliere „Sf. Alexandra Împărăteasa” din București, spune că, deși centrul este închis temporar, personalul preia zilnic noi solicitări de ajutor. Activitatea continuă online și de pe telefon – inclusiv consilierea psihologică.

„Psihologul Centrului oferă zilnic consiliere telefonică gratuită femeilor însărcinate și părinților care se confruntă cu frică, incertitudine pentru viitor, teama de infectare cu Covid-19, gânduri suicidare sau au sentimentul că nu mai rezistă psihic presiunii”, afirmă Alexandra Nadane într-un material publicat pe blogul centrului.

De asemenea, în această perioadă, angajații centrului, în cooperare cu autoritățile și donatorii, rezolvă diverse probleme, în principal legate de adăpostul și subzistența familiilor în care părinții au rămas fără slujbă din cauza stării de urgență.

Una din problemele recent rezolvate cu succes a fost extragerea unei femei, cu ajutorul unui voluntar și cooperarea autorităților, dintr-o situație de violență domestică și punerea ei într-un adăpost secret.

DONEAZĂ!

Asociația pentru sprijinirea femeii însărcinate și a familiei
Cod fiscal:
36913780
Conturi:
RO79RNCB0082153361040001 LEI
RO52RNCB0082153361040002 EURO
RO25RNCB0082153361040003 USD
Deschise la BCR Unirii

Persoană de contact: Alexandra Nadane, tel +40 (0)751.859.467, email consiliere@centrulalexandra.ro



Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la

stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Invităm cititorii să își exprime opiniile pe subiectele de actualitate scriindu-ne la adresa stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole relaționate

Back to top button