„Femeia mea frumoasă”: Impresionant mesaj pro-viață ce contrastează puternic cu reclamele narcisiste ale lenjeriei Victoria’s Secret
de Wendy Wright
Wacoal, o comanie de lenjerie thailandeză, redefinește frumusețea feminină prin noua sa campanie publicitară, Beauty Inside (Frumusețe interioară). Scurtmetraje de circa 7 minute spun povești inspirate din întâmplări reale, despre femei ale căror sacrificii tăcute le câștigă admirația bărbaților povestitori. Și aduc lacrimi în ochii spectatorilor.
Una dintre femei, de exemplu, se jertfește pentru copilul ei nenăscut. Mesajul? Virtutea este superbă.
E mult mai bine să te uiți la campania Beauty Inside decât să povestești despre ea. Nu de alta, dar să nu aflăm dinainte finalul filmelor! Abia apoi poți să le trimiți și altora linkurile. Îți vei dori să fii ca aceste femei.
Și nu e cazul să-ți faci griji: nu se arată niciun fel de lenjerie. Nu se face reclamă la un produs, ci la un mod de a înțelege esența feminității. Nici măcar nu mi-am dat seama la ce se referea campania. Dar, când am văzut ce produse promovau, mesajul mi s-a părut și mai puternic.
Jane and June s-ar putea să fie cel mai impresionant dintre scurtmetraje. Iar Ae e practic copiat din știrile recente. Fiecare filmuleț face portretul unei femei într-un fel ieșit din tipare. Și arată puterea pe care aceasta o are pentru a renunța la reputație, carieră, sau chiar la viață pentru a-i ajuta pe alții.
Ele ilustrează versetul evanghelic care ne vorbește despre regăsirea vieții pe care ți-o pui pentru alții.
Tagul „Toate femeile sunt create să fie frumoase” subliniază subtil că adevărata frumusețe e ușor de obținut.
Iar frumusețea interioară îi atrage pe toți. Bărbații care povestesc sunt prietenul, șeful și soțul.
Ce contrast binevenit față de reclamele narcisiste la lenjeria Victoria’s Secret, care prezintă manechine filiforme (multe dintre ele cu biografii pe care nu-ți dorești să le copiezi). Felul în care sunt ele atractive este unul de neatins pentru majoritatea femeilor și poate atrage priviri pofticioase pasagere, dar nu și dragostea care durează. Și nu-i inspiră pe alții să fie mai buni.
Chiar și campania similară Real Beauty (Frumusețe adevărată) de la Dove prezenta femei care, deși mai trupeșe, se concentrau foarte mult pe frumusețea trupului. Le făcea pe consumatoare să se simtă bine cu defectele lor fizice.
Dar Beauty Inside înalță sufletul. Te inspiră să-i iubești pe ceilalți. Să descoperi bucuria care vine când te pui pe tine pe locul doi.
Și, în mod ironic, nici măcar nu se menționează un produs. Dove a vândut săpun prezentând femei în lenjerie intimă. Wacoal — fabricant de lenjerie — nu arată niciun pic de piele dezgolită (cu toate că m-a determinat să aflu mai multe despre produsele lor).
Dacă în cultură și politică forțezi asupra oamenilor mesaje sexuale, de egocentrism și putere, îi corupi și corupi modul în care aceștia își vor trata confrații. Vei crea oameni urâți în interior.
Dar nu ai vrea să fii pe lângă cei altruiști și buni – dacă nu chiar să fii unul din ei?
Virtutea este un scop nobil și o strategie câștigătoare. Să sperăm că o vor adopta și vectorii noștri de opinie și politicienii!
„Podoaba voastră, să nu fie din afară, împletirea părului și a podoabelor de aur și îmbrăcămintea hainelor scumpe. Ci să fie omul cel tainic al inimii, întru nestricăcioasă podoabă a Duhului, blînd și liniștit, care este de mare preț înaintea lui Dumnezeu. Că așa se împodobeau odinioară sfintele femei care nădăjduiau în Dumnezeu.” (I Petru, 3; 3-4)
Aceasta rămâne la fel de adevărat ca acum 2.000 de ani.