De ce educația pentru abstinență este finanțată în SUA cu 75 milioane $ anual, iar în România este pedepsită?
De ce oare educația pentru abstinență este finanțată de stat în SUA și doar ideea ei este pedepsită în România? Un american ar fi șocat să vadă noianul de invective din media față de un consilier de la Ministerul Educației care se pare că este acarul Păun al discuției despre abstinență.
SUA au alocat peste 1,7 miliarde de dolari pentru educația pentru abstinență din 1998 până în prezent. În aprilie 2015, cei 50 milioane de dolari alocați anual au fost majorați la 75 milioane anual, iar în România se cere demiterea unui consilier! De ce?
Răspunsul e simplu: pentru că în SUA se știe că este folositoare, iar în România se merge, ca în multe alte probleme, după cel care strigă mai tare – chiar dacă minte sau nu știe ce spune.
În 2010, autoritatea federală în materie de sănătate, Centrul pentru Controlul și Prevenția Bolilor, numea abstinența și monogamia „un mod eficient de a evita îmbolnăvirea”. În 2015, în “Instrucțiunile de tratament al bolilor cu transmitere sexuală” le numește „cel mai eficient mod”.
În SUA, guvernul federal cheltuiește anual 16 miliarde de dolari pentru tratarea bolilor cu transmitere sexuală, iar dintre cele 20 de milioane de cazuri de noi îmbolnăviri anuale, jumătate sunt în rândul tinerilor sub 25 de ani. Așa că este firesc să investească în cel mai eficient mod de a promova sănătatea cetățenilor și a economisi bani publici.
Pentru a înțelege ce înseamnă educația pentru abstinență după standardele americane, iată cum este ea definită:
DEFINIȚIA FEDERALĂ A EDUCAȚIEI PENTRU ABSTINENȚĂ
Un program eligibil de educație pentru abstinență este unul care:
- A) are ca unic scop predarea beneficiilor sociale, psihologice și de sănătate care pot fi obținute prin abținerea de la activitatea sexuală;
- B) predă abstinența de la activitate sexuală în afara căsătoriei ca standardul cerut pentru toți copiii de vârstă școlară;
- învață că abstinența de la activitatea sexuală este unica modalitate sigură de evitare a sarcinii în afara căsătoriei, a bolilor cu transmitere sexuală și a altor probleme de sănătate asociate;
- C) învață că o relație reciproc fidelă în contextul căsătoriei reprezintă standardul pentru activitatea sexuală umană;
- D) învață că activitatea sexuală în afara contextului căsătoriei este probabil să aibă efecte psihologice și fiziologice dăunătoare;
- D) învață că nașterea de copii în afara căsătoriei poate avea consecințe nocive asupra copilului, a părinților acestuia și asupra societății;
- E) învață tinerii cum să respingă avansurile sexuale și că consumul de alcool și droguri le mărește vulnerabilitatea la avansurile sexuale; și
- F) predă importanța atingerii autonomiei înainte de angajarea în activitate sexuală.
Sursa: U.S. Social Security Act, §510(b)(2).