Teolog ortodox francez: „Căsătoria nu este o invenție a societății, ci o realitate fundamentală a vieții”

Coaliția pentru Familie ne pune la dispoziție un material video subtitrat în română dintr-o conferință în care filosoful Bertrand Vergely, profesor de teologie morală la Institutul de Teologie Ortodoxă „Saint Serge” din Paris, explică de ce „căsătoria” nu este un drept, ci o realitate și în ce fel demersul de legalizare a „căsătoriilor” între persoane de același sex subminează realitatea și poartă în sine spectrul unui nou totalitarism. Se propune acum construirea unui „om nou” în afara datelor realității, bazat exclusiv pe ficțiuni ideologice, explică filosoful. Prezentăm mai jos extrase din conferință. Intertitlurile aparțin redacției.

Căsătoria este o realitate a vieții, nu un drept

Sexualitatea bărbat/femeie şi procrearea unui copil nu este o invenție a societății, ci o realitate fundamentală a vieții.

Când vorbesc despre căsătorie, vreau să vorbesc despre realitate și vreau să vorbesc despre date ale realității. Astăzi, când vorbim de căsătorie, nu mai vorbim despre realitate, vorbim numai despre drept. Eu nu contest dreptul homosexualilor de a se iubi, dar aș vrea de asemenea să se respecte realitatea. Dreptul să se facă în cadrul realității, nu în afara realității. Trebuie să ne oprim de a mai ascunde cuvintele și realitățile în spatele noțiunilor de drept și de iubire.

Adevărata diversitate a vieții rezultă din complementaritatea bărbat/femeie, nu din nediferențierea propusă de ideologia gender

Teoria gender spune că, de fapt, în mod fundamental, umanitatea este indiferenţiată, este în acelaşi timp homosexuală şi heterosexuală, dar am ales în mod arbitrar să privilegiem heterosexualitatea faţă de homosexualitate prin represiune față de homosexualitate. Dar ceea ce numim heterosexualitate nu este de ordinul sexualităţii, ci este de ordinul sexuaţiei. Şi – dincolo de sexuație – de ordinul relaţiei fundamentale care permite vieţii să-şi multiplice posibilitățile de adaptare. Dacă mâine căsătoria homosexuală va fi posibilă, şi dacă se va pune semnul egal între homosexualitate şi heterosexualitate, unul din datele de bază al vieții și al complexității vieții va fi suprimat.

Suntem aici în fața unei mutaţii a umanităţii: diferenţa – bărbat/femeie/copil –, care se află la baza vieţii, nu va mai fi modelul care să ne permită să ne structurăm, ci modelul va fi nediferențierea.

Ceea ce caracterizează viața este diferența, şi în mod particular diferenţa bărbat/femeie. Din momentul în care suntem în indiferențiere, ne aflăm într-un principiu al morţii.

Nu suntem heterosexuali prin alegere, ci prin natură

Suntem din naștere bărbați sau femei şi abia după aceea suntem și homosexuali. Este vorba aici de o precedență a bărbatului / femeii, pe care este important să o recunoaştem. Câtă vreme vorbim de bărbat şi femeie, nu este vorba de o practică sexuală. Nu sunt hetero prin alegere, ci pentru că este un dat al naturii. Cred că este important să amintim că există date naturale.

Există date imutabile ale existenței, nu se poate reinventa subiectiv totul

Cred că este important să spun că există şi date ale existenţei, şi că omul nu a inventat tot. De ce ? Pentru că un anumit număr de persoane din lobby-ul economic şi un anumit număr din lobby-ul științific sunt extrem de interesate de ideea de căsătorie nu din perspectiva homosexualității, ci din perspectiva a ceea ce putem numi „constructivism”. Miza metafizică a ”căsătoriei pentru toți” este de a promova ideea că totul se poate inventa, totul se poate construi, totul se poate decreta.

Aşadar este vorba de ideea de a înlocui noţiunea de dat natural prin triumful în primul rând al legii, şi, în al doilea rând, al tehnicii.

Aşadar avem aici o miză metafizică de fond, de a şti dacă omul se bazează pe un dat sau doar pe o construcţie. Cei care sunt pentru ”căsătoria pentru toți” doresc să impună ideea că totul se poate construi, se poate decreta, se poate inventa.

Olivier Rey, matematician, în cartea intitulată „Une folle solitude”: „Omul nu ţine de date care reies din ființă şi, dincolo de ființă, din misterul vieţii. Omul este ceva de fabricat”.

O ideologie totalitară: „genderismul” propune un nou tip de „om nou”

Cred că există o dorință de a modifica radical datele ființei umane, debarasând-o nu numai noțiunea de Dumnezeu (un cuvânt blamat și interzis în țara noastră), ci și de noțiunea însăși de realitate, de dat al realității, de natură, pe care dorim să o excludem, pentru a o înlocui cu o idee pur constructivistă. Esența acestui proiect este totalitară.

Am avut fascismul, care dorea să creeze o rasă superioară, comunismul, care dorea să creeze o clasă superioară, iar acum suntem în ceea ce se cheamă fabricarea omului, fabricarea unei neoumanități cu totul desolidarizată de noțiunea de real.

Există instanțe ideologice care nu mai doresc să mai audă vorbindu-se despre Dumnezeu, dar nici de noțiunea însăși de ființă și de realitate. Este vorba de a face să triumfe o lume în care totul va fi construit, decretat, și, de la un punct încolo, inventat de tehnologie.

„Dreptul la familie” – un concept egalitar care creează inegalitate pentru copiii „familiilor” de homosexuali

Copiii cuplurilor homosexuale nu vor fi precum copiii ceilalți. Unora le va fi suprimat arbitrar tatăl și altora mama. Cred că aici este o problemă de egalitate.

Din subiect de drept, copilul devine obiect de drept

Un copil pe care îl facem este o persoană, un copil pe care îl comandăm altcuiva este o marfă. Există dreptul copilului, nu un drept la copil.

Nihilism sub masca egalității: Desființarea realului prin transgresarea limitelor

Leo Strauss spunea că ceea ce amenință lumea occidentală, este nihilismul, iar formula nihilismului este că totul este posibil. Ei bine, trebuie arătat că nu totul este posibil, că realul există, că persoanele există, și că de la un punct nu mai este permis chiar totul, doar pentru a satisface fantasmele adulților.

Articolul original pe baza căruia a fost ținută conferința poate fi citit aici.

Citește și: Cum sunt afectate societatea și statul de legiferarea parteneriatelor și a „căsătoriei” între persoane de acelaşi sex

Citește și: Homosexualismul ca ideologie: revoluţionarea noţiunii de familie şi abolirea conceptului de căsătorie

Citește și: Freudo-marxismul: noua utopie

Citește și: EXCLUSIV ONLINE: Criza familiei şi apariţia homosexualităţii

 

, , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns