Ministerul Educației vrea să scoată limba latină din școli și să reducă orele de română, istorie și geografie. Se vor introduce materii precum: educația pentru drepturile copilului și educația interculturală

educație
Articol preluat de pe: ActiveNews
Ministerul Educației intenționează să schimbe programele școlare și modul cum se studiază în prezent în clasele gimnaziale. Mai exact, limba latină urmează să fie scoasă din școli iar orele de română, istorie și geografie ar putea fi reduse, anunță site-ul oficial al instituției.
Vă prezentăm principalele schimbări:
Disciplina Limba și literatura română pierde, față de situația prezentă, o oră la clasa a cincea, în toate cele trei variante
Materia Limba Latină dispare (în prezent studiată la clasa a VIII-a) și apar discipline noi, care înlocuiesc Cultura civică: Educație pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educație interculturală (clasa a VI-a), Educație pentru cetățenie democratică (clasa a VII-a) și Educație economică (clasa a VIII-a).
Religia rămâne neschimbată iar Educația pentru sănătate a devenit în prezent materie opțională. Propunerea este susținută de ministrul Muncii – Claudia-Ana Costea, ministrul Sănătății – Patriciu Achimaș-Cadariu și de ministrul Educației – Adrian Curaj.
Matematica rămâne cu patru ore pe săptămână, iar la Fizică și Chimie vor fi rezervate tot două ore din fiecare.
Biologia pierde o oră pe săptămână într-una dintre variantele de plan cadru la clasele a V-a și a VIII-a.
Geografia și Istoria pierd o oră pe săptămână la clasele a V-a, a VI-a și a VII-a.
O altă modificare vizează numărul de ore de Sport. În prezent, elevii de clasele V-VII pot face 2-3 ore de Educație Fizică și două ore în clasa a VIII-a, iar în variantele de plan cadru, sportul pierde o oră pe săptămână fie la toate clasele, fie la o parte din ele.
Pentru a demara aceste schimbări Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică trei variante de planuri-cadru pentru gimnaziu. Astfel, până pe 23 ianuarie 2016, toți cei interesați – cadre didactice, specialiști în curriculum, elevi, părinți sau reprezentanți ai societății civile, sunt invitați să participe la această consultare publică și să exprime puncte de vedere, sugestii și propuneri prin completarea unui chestionar online.
Calendarul dezbaterii publice este următorul:
23 decembrie 2015 – 23 ianuarie 2016: punerea proiectelor de planuri-cadru în dezbatere publică;
22 decembrie 2015 – 22 ianuarie 2016: consultare online; colectarea datelor prin intermediul chestionarului online;
4 – 22 ianuarie 2016: dezbateri față în față la nivel județean; colectarea feed-back-ului în urma dezbaterilor față în față;
23 ianuarie – 7 februarie 2016: analiza propunerilor primite în cadrul procesului de consultare și revizuirea proiectului de plan-cadru;
8-10 februarie 2016: validarea din punct de vedere științific a proiectului revizuit de plan-cadru de comisia de validare; avizarea de ISE.
Este demn de menționat faptul că un punct sensibil îl reprezintă materia Informatică. De exemplu, Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de Matematică al României, susține că informatica ar trebui integrată peste tot, calculatorul și tehnologia digitală ar trebui utilizate la mai multe materii, în special la științe. Alți experți în educație, precum profesorul Virgiliu Gheorghe, susțin că suprainformatizarea educației duce la rezultate slabe și la scăderea calității actului de învățământ.

, ,

No comments yet.

Lasă un răspuns