opinii

Mesajul lui Isus este clar: Sexualitatea nu este valoarea supremă, ci ea se subordonează Împărăției lui Dumnezeu

de Emanuel Conțac, Facebook

O altă „memă” vânturată prin mass-media zilele acestea, când în București are loc parada gay, sună astfel: „Isus a fost întotdeauna de partea oprimaților, prin urmare el ar fi astăzi de partea minorităților sexuale”.

Această interpretare, de factură neomarxistă, este eronată și trădează o neînțelegere gravă a misiunii lui Isus, așa cum este ea prezentată de Evanghelii și de Pavel, unul dintre principalii interpreți ai lui Isus.

Isus nu gândește lumea din perspectiva raporturilor de putere care se stabilesc între diverse categorii etice, socio-economice, de gender etc. Principala forță de opresiune este Satan, nu Imperiul Roman sau elita bogătanilor din establishment. Iar oprimarea principală de care suferă omul este cea cauzată de păcat, ale cărui rădăcini coboară adânc în interiorul ființei umane. Isus este de parte „oprimaților” numai în măsura în care prin „oprimați” înțelegem persoane care sunt apăsate de păcat, boală, moarte, Satan.

Mai jos un citat dintr-un eseu scris anul trecut pentru volumul „Iubirea din oglindă”.

***

Fiindcă Isus nu spune nimic despre homosexualitate, subzistă în mintea multor oameni ideea că această omisiune ar trebui interpretată conform dictonului latin „qui tacit consentire videtur”. Tăcerea ajunge înțeleasă ca aprobare. Adepții acestei înțelegeri susțin de regulă o altă idee eronată – „mesajul central al lui Isus este dragostea” – și ajung astfel să-l înroleze pe Isus în tabăra susținătorilor mișcării LGBTQ. Pentru a înlătura această concepție falsă, trebuie precizat din capul locului că mesajul central a lui Isus este Împărăția lui Dumnezeu. Da, proclamarea Mântuitorului este însoțită de compasiune pentru cei pierduți, pentru păcătoși, pentru oameni nefrecventabili, marginali sau rău-famați, dar nu exclude exigențe etice foarte înalte (exemplificate în declarații precum „oricine se uită la o femeie ca s-o poftească a și săvârșit adulter cu ea în inima lui”).

În vreme ce unii rabini erau de părere că un bărbat poate să divorțeze de soție dacă a găsit o femeie mai frumoasă, ori dacă soția a ars mâncarea, Isus consideră că astfel de practici sunt o formă de adulter instituționalizat. Cei care își imaginează că Isus este un soi de vizionar hippie, care ne invită să ne lepădăm de grija lumească și să privim la crinii de pe câmp, ori la păsările cerului, în timp ce fredonăm versurile cântecului Imagine, pierd din vedere că Isus știa bine ce se ascunde în inima omului (Ioan 2:25), pe care o descrie ca sursă a multor lucruri impure (Mat. 15:19). Chiar și fără să avem o declarație a lui Isus cu privire la homosexualitate, știm că cel puțin într-o privință mesajul lui Isus este clar: sexualitatea nu este valoarea supremă, ci ea se subordonează Împărăției lui Dumnezeu (cf. Mat. 19:12).

Citește mai multe opinii de Emanuel Conțac



Trimite comentarii prin formularul din subsolul paginii. Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.

Taguri

Articole relaționate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *