opinii

Marturia unei mame stereotipe

Marturia unei mame stereotipe

de Ramona Buruiană, Stiripentruviata.ro

Preambul

CNCD (Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii) semneaza un protocol cu Asociatia ‘Accept’ avand ca scop “cresterea capacitatii profesionistilor din domeniul educatiei de a relationa” cu membrii din comunitatea LGBT.

In baza acestui protocol, CNCD incepe sesiuni de formare pentru profesori din invatamantul public pe teme de interes pentru persoane care isi schimba sexul, persoane homosexuale si bisexuale.

O serie de scoli raspund cu “DA” acestei chemari tocmai pentru ca sunt girate de CNCD. Au loc, in incinta unor scoli sau in afata lor, discursuri insotite sau nu de proiectii prezentand preocuparile persoanelor care isi schimba sexul si al persoanelor homosexuale si bisexuale. Audienta: elevi de clase primare (5 – 10 ani), secundare si liceale. Prezenta, in unele cazuri, a invatatorilor in ‘sala de cinema/teatru’: interzisa. Acordul parintilor: absent.

CNCD semneaza un parteneriat cu Ministerul Educatiei prin care se introduc problemele persoanelor care isi schimba sexul, ale persoanelor lesbiene, homosexuale si bisexuale, in manualele scolare si in scoli pentru a fi predate copiilor incepand cu varsta de 5-6 ani.

Dl. Csaba Ferenc Asztalos, in calitate de presedinte CNCD, editeaza lucrarea “Modulul II – Formare in domeniul egalitatii de gen”, accesibila pe site-ul CNCD, in care exprima, printre alte, urmatoarele idei (emise ca idei proprii, nu citate din alti autori):

feminitatea si masculinitatea au radacini mai curand in social decat in biologic, membrii societatii decizand ce este masculin sau feminin” (pg.9)

genul nu inseamna acelasi lucru cu sexul biologic” (pg.10)

orientarea sexuala a unei persoane se prefigureaza in copilarie, devenind cel mai adesea clar conturata la pubertate si adolescenta” (pg. 11)

diferentele de sex – rol deriva, in parte, din cele biologice, dar sunt semnificativ modelate de evolutia psihosociala particulara a fiecarei persoane” (pg. 15)

Pornind de la aceste date, luate impreuna sau separat, imi vin in minte urmatoarele:

  1. Actiunile de preventie ale CNCD ar trebui sa incurajeze respectarea demnitatii celuilalt (indiferent de rasa, etnie, religie, sex) si nu sa induca idea ca am putea deveni celalalt. Expresia “sa te pui in pielea celuilalt” nu trebuie interpretata ad litteram, asa cum pare sa o faca dl. Asztalos (care considera, sub semnatura, in calitatea sa de presedinte al CNCD, ca barbatii sunt de fapt probabil femei si femeile barbati). Aceasta expresie, care surprinde esenta si menirea unei institutii anti-discriminare, inseamna sa ai empatie cu celalalt, sa-i intelegi postura, nu sa te consideri si sa devii celalalt.
  2. Daca ar sustine cineva despre dl. Asztalos ca domnia sa e un lup captiv in trup de oaie, s-ar chema ca-i lezeaza demnitatea. Dar daca dansul spune despre mine ca nu e clar daca sunt femeie sau barbat, lezandu-mi profund identitatea, se cheama ca implementeaza directive europene. Unde e “egalitatea de sanse”?
  3. Dreptul nostru fundamental, recunoscut chiar de CNCD in cazul Moise vs Ministerul Invatamantului, de a asigura, ca parinti, educatia copiilor nostri pe baza convingerilor noastre religioase si filosofice este grav impietat de aceste actiuni de raspandire in societate, si mai ales in scoli, a unor idei care pot afecta profund dezvoltarea psiho-emotionala a copiilor nostri, avand in vedere varsta lor frageda si discernamantul redus. De unde aceasta necesitate de a va juca cu inocenta copiilor nostri? Cine v-a proclamat ‘salvatori’ din ‘stereotipurile’ in care ne simtim atat de bine, noi si copiii nostri?
  4. Tratamentul CNCD ar trebui sa fie la fel de ‘echidistant’ si cu noi, majoritatea covarsitoare a populatiei, cu cel aplicat minoritatilor. Va marturisesc ca ma simt discriminata, si nu sunt singura, de actiunile vadit partinitoare ale acestei institutii si am sentimentul ca asistam neputinciosi la inceputul unei epoci a dictaturii unei minoritati. Cinstit ar fi ca aceaasta institutie sa fie redenumita “Consiliul pentru Discriminarea Majoritatii” sau “Consiliul pentru Combaterea Normalitatii”, ca sa stie profesorii si invatatorii din invatamantul romanesc pe mana cui se lasa.
  5. Daca va ajung la cunostinta, stimati membri ai CNCD, cazuri izolate de discriminare a comunitatii LGBT, de ce nu luati punctual masuri conform statutului dumneavoasta, asa cum procedati in celelalte cazuri de discriminare pe considerente etnice, rasiale, nationale, religioase etc. De ce folositi acest pretext ca sa rascoliti status quo-ul perfect functional si sa atentati la sanatatea mentala si sufleteasca a copiilor nostri?

In incheiere:

Stimati membri ai CNCD, Articolul 29 – Libertatea constiintei, alin. 6 din Constitutia Romaniei prevede, dupa cum probabil bine stiti, ca “Parintii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a caror raspundere le revine”. Legea fundamentala a tarii noastre are intaietate in fata oricaror alte legi, inclusiv a celor care deriva din Conventia de la Istanbul sau a normelor care guverneaza activitatea institutiei dvs. Va cerem, prin urmare, sa faceti un pas in spate, caci se pare ca sunteti in “infringement” cu Constitutia Romaniei.


Ai un comentariu despre acest articol? Adaugă-l

mai jos în caseta „Lasă un răspuns”


Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la

stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole relaționate

Back to top button