familielibertate de conștiințăvalorile familiei

Harvard Magazine critică homeschoolingul. Absolventă de Harvard școlită acasă: Este totalitarism intelectual

de Redactia Stiripentruviata.ro

O profesoară care conduce Programul pentru Drepturile Copilului de la Universitatea Harvard a declarat pentru revista universității că sistemul de educare a copiilor acasă (homeschooling), legal în SUA, le oferă părinților americani „control autoritar 24 de ore din 24” asupra odraslelor lor, expunând copiii la abuzuri și lipsindu-i de acces la o educație de calitate.

„Cred că este periculos. Cred că întotdeauna este periculos să le dai celor puternici autoritate totală asupra celor neputincioși”, afirmă ea.

Profesoara le sugerează legislatorilor să schimbe actuala situație: „De la începutul educației obligatorii în această țară, noi am crezut că guvernul are într-o oarecare măsură dreptul de a educa copiii pentru ca aceștia să devină participanți activi și productivi la societate”.

O absolventă de la Harvard i-a răspuns pe  site-ul Medium.com: „Am absolvit Harvard Cum Laudae. De fapt, Harvard a fost prima școală în care am pus piciorul. Prima parte din educația mea, de la grădiniță la clasa a XII-a, am făcut-o acasă. Am fost mândră de universitatea pe care am absolvit-o până când am citit în Harvard Magazine articolul despre așa-zisele „riscuri” ale homeschoolingului. În esență, articolul este un atac asupra drepturilor și libertăților fundamentale care au făcut din țara noastră ceea ce este azi”.

„Articolul argumentează că numai persoanele agreate de guvern pot să se ocupe de educația copiilor, ceea ce reprezintă o negare stridentă a libertății de conștiință, o înăbușire a democratizării educației și un atac la libertățile și drepturile cetățenești pentru care țara noastră s-a luptat cu atâta ardoare”, scrie absolventa.

Ea atrage atenția decidenților la problemele și eșecurile sistemului public de educație, care nu reușește să le furnizeze copiilor abilitățile sociale fără de care nu pot face performanță. „Statisticile demonstrează constant nivelul mai ridicat de abuz, hărțuire, suicid și abandon școlar la copiii și tinerii educați în școlile publice”, adaugă tânăra.

„În schimb, copiii educați acasă dau dovadă, într-o mai mare măsură decât cei din sistemul public, de spirit comunitar, inteligență socială, empatie și atitudine democratică”.

„Am excelat la Harvard pentru că, din clipa în care am pășit acolo, eram înarmată cu motivație, autodisciplină, determinare, perseverență și o excelentă înțelegere a lumii și a locului meu în ea. Am excelat la Harvard pentru că, dinainte de a fi admisă, am învățat să iubesc și să prețuiesc învățarea, comuniunea, ideile și performanța”, mai scrie absolventa.

„Este dezamăgitor că Harvard alege să promoveze totalitarismul intelectual care cere abolirea libertăților care m-au ajutat pe mine și pe atâția alții să reușim. Tocmai aceste libertăți și idealuri au făcut din America națiunea măreață care este astăzi”, încheie ea.

Foto: Facebook / Harvard University

Studiile arată că, la testele standardizare de evaluare școlară, cei educați acasă înregistrează rezultate cu 15-30% mai bune decât media rezultatelor obținute de elevii din sistemul public de educație. Conform unui studiu din 2015, elevii de culoare educați acasă au rezultate cu 23-42% mai bune decât cei educați în școlile publice.

Studii realizate de-a lungul a trei decenii arată că cei școliți acasă au rezultate bune nu numai la disciplinele academice, ci și în termeni socio-emoționali și caracteriali: au abilități sociale bune și sunt implicați în viața comunităților locale. Ca adulți, se dovedesc mai implicați civic, mai respectuoși și mai toleranți cu cei care au alte principii filosofice, religioase sau politice – indiferent de statutul social, nivelul de educație și principiile filosofico-religioase ale părinților care i-au educat.

Aproximativ 90% din părinții care-și educă acasă copii nu sunt certificați de guvern ca profesori, iar studiile arată că certificarea lor nu influențează în nici un fel nivelul de performanță școlară al copiilor pe care și-i educă acasă.

Studiile nu au putut stabili nici o corelație între gradul de control de către guvern a activității de homeschooling și rezultatele de învățare ale copiilor educați astfel.

De fapt, o cercetare americană arată că studiile nu au reușit nici în cazul școlilor publice să realizeze o corelație clară între pregătirea academică și certificarea profesorilor și, respectiv, performanțele școlare ale elevilor lor.

Poate că cel mai mult contează iubirea necondiționată și devotamentul celui care le este mentor copiilor și tinerilor. Și cine se califică mai mult decât părintele în această privință?


Ai un comentariu despre acest articol? Adaugă-l

mai jos în caseta „Lasă un răspuns”


Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la

stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole relaționate

Back to top button