Facebook şi Apple îşi plătesc angajatele pentru a-şi îngheţa ovulele: Ce mesaj este transmis femeilor?

fb

LifeSiteNews.com, 15 octombrie 2014

Am rămas şocată când am citit un articol de Danielle Friedman apărut recent pe NBCnews.com cu titlul: “Veşti bune: Facebook şi Apple o să-şi finanţeze angajatele pentru a-şi îngheţa ovulele”. Dar mi-am revenit repede din şoc când mi-am amintit că trăim într-o cultură ce neglijează şi nu respectă fertilitatea, valorile familiale şi feminitatea adevărată.

“Să ai o carieră de succes şi copii în acelaşi timp este foarte greu de realizat”, susţine Brigitte Adams, o susţinătoare a îngheţării ovulelor şi fondator al forumului Eggsurance.com. “Prin acest ajutor, companiile investesc în femei şi le susţin în decizia lor de a-şi clădi viaţa aşa cum doresc”, continuă ea.

Întrebarea mea este: Aceste companii chiar “investesc în femei şi le susţin în decizia lor de a-şi clădi viaţa aşa cum îşi doresc”? Sau este o altă tactică de a transforma femeile în altceva şi de a le induce sentimentul că fertilitatea lor este un blestem şi un obstacol în calea succesului lor?

Am auzit lucrul acesta de când s-a inventat pilula contraceptivă. Pilula promitea femeilor libertatea de a amâna o posibilă sarcină pentru a se concentra pe carieră. Însă aşa numitele “feministe” nu au realizat faptul că pilula nu le permite femeilor să avanseze în calitate de femei, ci le obligă să devină precum bărbaţii pentru a obţine o promovare.

Desigur că, aşa cum afirmă şi Friedman în articol, “Procesul de îngheţare a ovulelor a fost descris ca o modalitate de a obţine egalitate între femei şi bărbaţi. Fără presiunea unui ceas biologic, femeile au mai multă libertate în a lua decizii ce le pot schimba viaţa. ”

Această idee de companie care să susţină financiar şi să promoveze îngheţarea ovulelor este un alt mod de a spune femeilor că în loc să aibă copii în mod natural, în perioada când sunt fertile biologic şi pregătite pentru a-şi întemeia o familie, ar trebui să amâne momentul pentru un loc de muncă. Implementează femeilor ideea că abilitatea lor biologică de reproducere este un obstacol ce le zdruncină visul unei cariere de succes..

Şi, încă o dată, se transmite mesajul că femeile trebuie să semene cât mai mult cu bărbaţii pentru a avansa. În timp ce bărbaţii sunt fertili până la o vârstă înaintată, femeile au timp limitat de reproducere. Acum femeile sunt influenţate să creeze viaţă prin mijloace extraordinare cum ar fi fertilizarea in vitro pentru a fi egale cu bărbaţii care pot amâna să aibă copii cât de târziu vor.

Papa Ioan Paul al II-lea a scris în “Scrisoare către femei“: “Aşa cum multe femei au observat deja, egalitatea în demnitate nu înseamnă “asemănarea perfectă cu un bărbat”. Acest lucru nu ar face decât să secătuiască femeile şi întreaga societate prin deformarea sau pierderea unicităţii şi valorilor înăscute ale feminităţii.”

Tot el susţine că “prezenţă crescută a femeii în viaţa socială, economică şi politică la nivel local, naţional şi internaţional este o evoluţie pozitivă. Femeile au drept deplin de a fi implicate activ în toate zonele vieţii publice şi acest drept trebuie afirmat şi garantat acolo unde este necesar prin legislaţia adecvată. Aceasta recunoaştere a rolului public al femeii nu ar trebui însă să diminueze rolul lor unic din cadrul familiei.”

Femeile oferă lumii o cantitate enormă de talent, compasiune, inteligenţă şi intuiţie. Însă nu ar trebui să renunţăm la ceea ce este natural – abilitatea noastră de a procrea atunci când corpul nostru este pregătit pentru asta, prin contactul intim între soţ şi soţie aşa cum a hotărât Dumnezeu. Nu ar trebui să renunţăm la asta pentru a avea succes în carieră. Aceste lucruri ar trebui să meargă mână în mână.

Friedman explica în continuare:”Companiile oferă până la 20 000 de dolari sprijin financiar pentru îngheţarea ovulelor sau pentru alegerea unei mame surogat.”

O companie gata să plătească pentru ca o femeie să-şi îngheţe ovulele transmit mesajul:

– Copiii nu sunt bineveniţi aici.

– Nu te gândi la promovare dacă vrei copii acum;

– Nu poţi avea copii dacă vrei să lucrezi aici.

TheOnion.com a scris o parodie despre ştirea că Facebook şi Apple plătesc ca angajatele lor să-şi îngheţe ovulele, intitulată “Tot mai mulţi americani amână să procreeze deoarece companiile nu sunt pregătite să aibă copii”.

Facebook şi Apple pot să încerce să mascheze această ofertă prin discursuri bine-intenţionate, dar adevărul este că aceasta este o nouă metodă de a transforma femeile în ceva ce arată ca o femeie, dar căreia îi lipseşte un element cheie pentru a avansa în societate. Este un alt fel prin care companiile pot dicta, aşa cum sugerează şi titlul, cum şi când ar trebui planificată întemeierea unei familii.

Companiile sunt îngrijorate că acest ajutor pentru îngheţarea ovulelor ar putea fi privit ca un plan malefic de a ademeni femeile să-şi vândă sufletul pentru promisiunea unei promovări.

În acest sens chiar mi-aş dori să provoc companiile Apple şi Facebook să-şi folosească banii, inteligenţa şi influenţă de care dispun pentru a lupta pentru demnitatea femeilor. Ar trebui să ajute femeile să avanseze în carieră şi să le promoveze în calitate de mame în loc să promoveze ideea că femeile ar trebui să întârzie sau să renunţe la dreptul lor de a deveni mamă la momentul potrivit.

Doar astfel, am putea crede că aceste companii investesc cu adevărat în femei şi le “susţin pentru a-şi clădi viaţa pe care şi-o doresc”.

Traducere: Adriana Serediuc

********************************************************************************************************

Dacă doriți să traduceți ca voluntar articole pro-viaţă din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă, vă rugăm să ne  scrieţi pe adresa provalorimedia@gmail.com

De asemenea, căutăm corespondent voluntar pentru Republica Moldova.

În măsura posibilităților dumneavoastră, vă rugăm să sprijiniți financiar acest sait

 

, , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns