Culcatul devreme: o armă împotriva anxietăţii

sleep

foto: www.freedigitalphotos

Sursă: fr.aleteia.org

Buna organizare a somnului oferă mari beneficii organismului şi vă influenţează în mod considerabil moralul.

Dacă aveţi o natură anxioasă şi dacă simţiţi gândurile neplăcute hăiţuindu-vă sufletul, mai ales seara, acest nou studiu făcut de către cercetătorii Universităţii americane din Binghamton şi publicat în revista Terapie Cognitivă şi Cercetare, ar putea să vă lămurească.

După autorii acestui studiu, într-adevăr, acest mecanism cognitiv are o mare legătură cu obişnuinţele noastre legate de somn, mai exact, cu ora la care ne culcăm. Astfel, cu cât subiectul este “pasăre de noapte”, cu atât va avea tendinţa de a dezvolta ceea ce numim “gânduri negative repetitive”, care se traduc printr-un sentiment general de îngrijorare şi o focalizare obsesivă şi compulsivă asupra aspectelor dezagreabile din viaţa noastră. Este principala noutate care reiese în urma testelor efectuate de către cercetători pe 100 de tineri adulţi care au răspuns la chestionare şi au efectuat exerciţii pe calculator.

Fără nici o surpriză, persoanele care au un somn regulat şi de cel puţin 7 ore, sunt în mod clar mai puţin supuse fenomenului de gândire negativă repetitivă şi stării anxioase în general.

O structură cerebrală diferită

Această descoperire s-a răspândit în diversele constatări ştiinţifice punând în lumina adevăratele diferenţe între persoanele aşa zis de noapte şi cele matinale, la nivelul structurii însăşi a creierului. Un studiu efectuat în Germania în 2013 la universitatea din Aix la Chapelle, stabilise într-adevăr o mai mare predispoziţie la depresie şi la tulburări ale somnului şi ale funcţiilor cognitive la “păsările de noapte”, faţă de cei care se culcă devreme. O predispoziţie care se datorează conform cercetătorilor, unei mai slabe densităţi cerebrale de substanţă albă, un ţesut responsabil de asigurarea bunei circulaţii a informaţiilor în cadrul sistemului nervos. Persoanele care se culca târziu ar putea remedia aceasta predispoziţie prin diminuarea timpului de expunere la lumina artificială şi prin prelungirea contactului cu lumină solară. Aceasta ar avea drept efect anticiparea ciclului de somn şi creşterea, ca urmare a acestui subterfugiu, a densităţii substanţei albe din creier.

Dar pentru ca “păsările de noapte” să se liniştească, obişnuinţele lor în ceea ce priveşte somnul, face din ele persoane mai performante şi mai creative decât cele care se trezesc devreme. Se pare că ele ar avea un coeficient de inteligenţă mai ridicat şi ar fi mai înclinate către reuşita profesională.

Traducere: Florentina Arsene

Subscribe

Subscribe to our e-mail newsletter to receive updates.


Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.