Uncategorized

Associated Press: Ne-am înșelat în privința poveștii bebelușilor îngropați în fosa septică a unui orfelinat irlandez aflat în grija măicuțelor

irlanda

LifeSiteNews, 24 iunie 2014

Dublin, Irlanda: Associated Press a publicat o notă conținând corecții majore ce moderează raportul despre situația măicuțelor irlandeze care ar fi îngropat aproape 800 de corpuri de bebeluși într-o fosă septică din spatele orfelinatului.

Povestea a fost răspândită de media în întreaga lume și a creat reacții negative împotriva Bisericii Catolice în Irlanda.

În orfelinat erau îngrijiți bebeluși abandonați de mame necăsătorite între anii 1925 și 1961, dar în articole din 3 și 8 iunie, AP afirmă că există evidențe care indică un număr de posibile atrocități ce au avut loc.

În rectificarea făcută, AP precizează erorile, incluzând una legată de doctrina Bisericii în privința botezului.

Notificarea spune:

„În articolele publicate pe 3 și 8 iunie despre copiii mici îngropați în morminte nemarcate după ce au murit la un fost orfelinat irlandez pentru copiii părăsiți de mame necăsătorite, Associated Press relata incorect că acei copii nu primiseră botezul Romano Catolic; documentele arată că mulți copii fuseseră botezați. AP a mai raportat greșit faptul că învățătura catolică refuza botezarea și îngroparea creștină a copiilor mamelor necăsătorite; deși acest lucru ar fi posibil să se mai fi întâmplat în practică uneori, el nu făcea partea din învățătura bisericii. În plus, în articolul din 3 iunie, AP a citat o cercetătoare care credea că rămășițele copiilor care muriseră acolo fuseseră îngropate într-o fosă septică ce nu mai era folosită; cercetătoare a clarificat între timp afirmația, spunând că fără a se face săpături și fără o analiză juridică nu se poate spune câte trupuri conține fosa sau dacă există vreunul. Articolul din 3 iunie mai conține o informație incorectă despre anul în care orfelinatul a fost deschis; 1925, iar nu 1926.”

Consecințele pentru Biserică, mai ales în Irlanda, au fost imediate și vehemente în lumina rapoartelor publicate de AP, știrilor locale și presei naționale britanice și irlandeze. În povestea publicată de AP pe 8 iunie, Arhiepiscopul Diarmuid Martin a spus că trebuie aduse probe despre cum orfelinatul și-a dus la îndeplinire responsabilitățile. AP a mai raportat că Martin a cerut probe care să nu aibă nicio legătură cu Biserica.

Înainte ca AP să-și recunoască erorile, revistele America și colaboratorul Forbes, Eamonn Fingleton, printre alții, au contestat acuratețea rapoartelor agenției de știri.

Într-o analiză caustică, Liga Catolică Bill Donahue a spus că rapoartele originale ale AP și ale altor agenții conțineau „adevăruri, jumătăți de adevăruri și minciuni sfruntate” și că „publicul a fost păcălit”.

Articolul din 8 iunie al AP notează că orfelinatul a ajutat sute de femei necăsătorite însărcinate pe parcursul existenței sale, fiind o sursă de îngrijire pentru femeile abandonate adesea de prieteni și de familie.

Traducere: Alexandra Maria Vieru


Ai un comentariu despre acest articol? Adaugă-l

mai jos în caseta „Lasă un răspuns”


Ai o opinie despre un subiect de actualitate? Scrie-ne la

stiripentruviata@gmail.com


DISCLAIMER: Stiripentruviata.ro condamnă instigarea la ură şi violenţă. Dar, după cum confirmă şi CEDO în cazul Handyside vs. UK (para 49), Stiripentruviata.ro consideră că dezbaterea onestă şi libertatea de exprimare pe subiecte de interes public – printre care se numără şi avortul sau atracţia pentru persoane de acelaşi sex – trebuie să aibă loc în mod democratic, fără a fi cenzurate de ameninţarea că vor fi interpretate ca „discurs al urii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole relaționate

Back to top button