Alexandru Racu, doctor în filosofie politică, despre adevărata miză a contestării căsătoriei aşa-zis „tradiţionale”: Există măcar 1.500 de cupluri homosexuale în România care să strângă măcar 3.000 de semnături pentru „căsătoria” între persoane de acelaşi sex?

Foto: Casa Jurnalistului

Foto: Casa Jurnalistului

Alexandru Racu, scriitor şi doctor în filosofie politică, a scris de curând pe pagina sa de Facebook o meditaţie interesantă cu privire la lupta din jurul noţiunii de căsătorie care are loc la ora actuală în România. Sublinierile aparţin redacţiei:

Lista mea de prieteni, de peste 2000 de persoane, este cât se poate de diversă, incluzând atât credincioși cât și atei, atât liberali și conservatori, cât și socialiști sau oameni fără o orientare politică prea clară. Cum sunteți mulți și diferiți, vă adresez o întrebare, la care aștept un răspuns sincer, în speranța că măcar ne mai lămurim în ce măsură actuala agitație întreținută atât de susținătorii cât și de oponenții mariajului gay chiar are un obiect social concret, indiferent dacă este perceput ca amenințare la adresa bunelor moravuri sau ca minoritate privată de drepturi și amenințată de majoritate. Întrebarea este următoarea: câte cupluri de homosexuali sau de lesbiene cunoașteți, iar când spun cupluri nu mă refer la amoruri ocazionale sau de scurtă durată, ci la oameni care sunt de ceva ani împreună și doresc să-și oficializeze relația? Eu unul mărturisesc că nu cunosc niciun astfel de cuplu.

Și o întrebare și pentru persoanele aflate în această situație: în condițiile în care coaliția pentru familie a strâns trei milioane de semnături, v-ați gândit că poate ar fi o idee bună să strângeți și voi măcar trei mii de semnături, de la o mie cinci sute de cupluri, care să declare că vor (și de ce vor) legalizarea parteneriatului civil sau a căsătoriei între persoane de același sex? Mă gândesc că un astfel de apel adresat de minoritate statului și majorității ar fi mai convingător decât inițiativele recurente ale domnului Remus Cernea (heterosexual) care par lipsite de obiect sau cel mult ultra-excentrice.

La felul în care stau lucrurile acum, nu poți să nu rămâi cu impresia că obiectul actualului scandal nu îl reprezintă de fapt homosexualii, ci ei sunt mai degrabă pretextul fantomatic-absent din spatele unui conflict ce opune o majoritate heterosexuală conservatoare, care revendică autoritatea asupra spațiului public în virtutea faptului că este majoritate, unei minorități progresiste la fel de heterosexuale, care la rândul ei revendică autoritatea asupra spațiului public în virtutea faptului că e europeană, emancipată, avangardistă, luminată, lipsită de prejudecăți, etc.

PS: Am zis că nu mai polemizez cu susținătorii căsătoriei gay așa că să încercăm să nu mutăm discuția în această zonă, ci, indiferent dacă suntem pro sau contra, să încercăm să ne lămurim, sociologic, cu privire la obiectul ei.

 

, , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns